Lemele houd knap stand tegen Den Ham
30 september 2006

Vandaag de derby tegen Den Ham. Doorgaans een mooie wedstrijd met veel strijd en behoorlijk wat publiek. Ook dit keer was het publiek goed vertegenwoordigd, maar ze kregen een matige derby te zien.

Lemele had zich uitstekend voorbereid op Den Ham. Al in de eerste minuten is het Harry Warmelink die de 1-0 op de schoen heeft. Zijn scot gaat echter rakelings over. Daarna is het Den Ham dat gevaarlijk wordt. De linksbuiten geeft de bal echter af, waar een schot op doel bijna zeker de openingstreffer zou betekenen. Daarna ontstaat een soort status quo. Lemele laat Den Ham opbouwen en Den Ham creeert wel enkele dreigende momenten maar geen enkele uitgespeelde kans. Tot aan de rust blijft het zodoende 0-0.

Na de rust begint Den Ham energiek aan de wedstrijd. Binnen 15 minuten staan de aanvallers 2 keer oog in oog met de voortreffelijke doelman ten Kley. Hij redt twee keer formidabel en daarna lijkt Den Ham het steeds moeilijker te krijgen. Beide trainers wisselen naar hartelust en invaller Niek Pouw lijkt de overwinning voor Lemele binnen te halen. Hij wordt vrijgespeeld door Harry warmelink en kapt zijn tegenstander fraai uit. De keeper van Den Ham blijkt echter van goede makelij en met een pracht reflex redt hij zijn ploeg. Den Ham blijft aandringen, maar zonder echt uitgespeelde kansen blijft het 0-0.

Een mooie prestatie van Lemele en een hoop frustratie bij de spelers van Den ham, die zich deze middag kennelijk anders hadden voorgesteld. Volgende week wacht alweer een zware wedstrijd tegen het goed presterende Avereest. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

Bron: Lemele