KHC opent de competitie zeer slecht
6 september 2008

Ons 1e elftal onder leiding van de nieuwe trainer Henk de Velde is zeer slecht begonnen tegen een matige tegenstander. Het werd 5-1 in een wedstrijd waar in geen moment het gewenste niveau werd gehaald. Was het vorig jaar binnen 40 seconden 1-0, nu was het na 20 seconden 1-0. De bal kwam vanaf links voor nadat Rocky Holmand zijn tegenstander niet kon houden. Jeroen van Dijk van Avereest schoot snoei hard in 1-0. KHC kwam na deze tegenslag wat beter in de wedstrijd en het was Tom Diender die enkele opgelegde kansen kreeg om de 1-1 op de borden te krijgen, maar even zo vaak miste hij jammerlijk. Avereest wist wel raak te schieten, de 2-0 kwam er in de 36e minuut van de voeten van Dave van Berk. Even daarvoor was het Avereest dat door het oog van de naald vloog, de goed leidende scheidsrechter Henk Schrik verzuimde om een speler van Avereest te bestraffen met rood nadat deze Wytze Vos een scoring’s kans ontnam toe hij werd vast gepakt. In de 41e minuut werd het 3-0 na weer niet goed ingrijpen van de verdediging. Na de rust was het KHC die probeerde de aansluiting te vinden. De wil was er wel maar het was toch Avereest dat weer scoorde, hierbij ging de doelman van KHC niet vrijuit.
Tom Diender maakte nog wel verdienstelijk 4-1, maar voor Avereest was de koek nog niet op en vernederde KHC met een terechte 5-1 nederlaag door een laatste doelpunt van Erik Mosterd.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen HTC, dan zal er anders gevoetbald moeten worden als vanmiddag.

Man van de wedstrijd.
Tom Diender