ASC 1 - Gramsbergen (06-09-2008)
6 september 2008

Vandaag stond de eerste echte krachtsmeting van het seizoen op het programma. Na ruim een maand voorbereiden moest het nu gebeuren in de openingswedstrijd van de competitie in en tegen Gramsbergen. Vooraf door de trainer Egbert Kragt bestempeld als een van de titel kandidaten van de 3e klasse C.

Vanaf de eerste minuut ging ASC’62 vol het duel aan. De spelers van Gramsbergen kregen geen moment de mogelijkheid om in de wedstrijd te komen. Bijna alle duels werden in het voordeel van ASC beslist en al na een kleine vijf minuten resulteerde dit in de 0-1 voor ASC gemaakt door Stokvis op aangeven van Holsappel. De rest van de 1e helft bleef ASC de controle houden over de wedstrijd en werden er goede mogelijkheden gecreëerd om de voorsprongen uit te breiden, maar deze werden helaas niet benut. Gramsbergen stelde hier op een enkel afstandschot na niks tegenover.
De tweede helft was een kopie van de eerste. ASC was veel feller in de duels en liet mooi voetbal zien wat resulteerde in de 0-2 van Holsappel na goed druk zetten op de zwakke verdediging van Gramsbergen. In de laatste minuut van de wedstrijd werd de terechte 0-3 gemaakt door invaller Meerveld. Al met al een dik verdiende overwinning voor ASC en Gramsbergen mag van geluk spreken dat ASC enigszins slordig met de kansen om sprongen anders had de score veel hoger kunnen uitvallen.
Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen SCD’83 op het programma.

Bron: ASC

'5  0-1  Arjen Stokvis