Stadsderby HTC – CSV ’28 eindigt onbeslist
6 september 2008

CSV ’28 begon de nieuwe competitie direct met een belangrijke wedstrijd: de derby tegen stadgenoot HTC. Beide ploegen maakten er geen al te beste wedstrijd van en grossierden in persoonlijke fouten en verkeerde passes. Deze rommelige wedstrijd eindigde tenslotte onbeslist in 2-2.

Het begin van de wedstrijd was duidelijk voor CSV en de ploeg kreeg verschillende mogelijkheden om de score te openen. Zo onderschepte Patrick Speetjens bijvoorbeeld in de 8-ste minuut een foutieve terugspeelbal. Hij omspeelde HTC-keeper Jelle Brouwer en zag vervolgens zijn inzet vanuit een moeilijke hoek via de paal naastgaan. Toch scoorde Vielerie Justiana voor HTC het eerst, na een fout in de CSV-verdediging (1-0), maar een dikke 5 minuten later kwam CSV weer op gelijke hoogte. Het was Patrick Speetjens die een vrije trap via de handen van de keeper in het HTC-doel werkte (1-1). Een minuut later miste Pascal Frederiks de mogelijkheid om CSV op voorsprong te zetten, toen hij de bal, na een mooie combinatie tussen Thomas Wieringa en Elvin Matuankotta, overschoot. Daarna volgde een rommelige periode die tot vlak voor de rust voortduurde. Beide ploegen kregen in het slot van de eerste helft nog een paar mogelijkheden, maar zowel Justiana voor HTC (2x), als Speetjens en Matuankotta (na een fraaie solo) misten het doel.
In de tweede helft begon HTC wat feller en kreeg een kans via Justiana. Zijn schot was echter te slap om keeper Peter Smit te verrassen. Diezelfde Justiana stond wel aan de basis van een hernieuwde voorsprong voor HTC. Een voorzet van hem werd in de 57-ste minuut doeltreffend door Ludo Remerie met het hoofd afgerond, waarbij de verdediging van CSV er opnieuw niet al te best uitzag (2-1). Ogenblikkelijk zocht CSV de aanval en twee minuten later bracht Jeroen Broekroelofs met een lange bal Matuankotta in stelling. Die had echter teveel tijd nodig om tot een schot te komen. Een minuut later was het wel raak. De mee naar voren gekomen Pascal Frederiks joeg uit een hoekschop van Thomas Wieringa de bal stijf in de kruising (2-2). In minuut 65 stuurde Jeroen Soppe de goed spelende Thomas Wieringa, die zijn directe tegenstander Marco Tatje een slechte middag bezorgde, met een lange bal in de ruimte. Diens voorzet werd door Frederiks echter net gemist.
De wedstrijd kende ook in de tweede helft een mindere periode maar tegen het einde probeerden beide ploegen alsnog de winst te forceren. Kansen in de slotfase voor HTC (Thijs van der Honing) en CSV in de slotminuut (Broekroelofs) werden gemist zodat deze derby in een toch wel terecht gelijkspel eindigde.
De soms wat erg pietluttig fluitende scheidsrechter van den Heuvel uit Hoevelaken deelde in deze wedstrijd niet minder dan 9 gele kaarten uit. Daarbij kreeg HTC er 5 en CSV de overige 4.

CSV ’28 speelde in de volgende opstelling:

Doel: Peter Smit.
Achter: Matthijs Kremer (63. Berry van Leyen), Jeroen Broekroelofs, Raymond Hooiveld en Edgar
Dolleman.
Midden: Pascal Frederiks, Yavuz Özdemir (63. Jeroen Soppe), Patrick Speetjens en Han Stolte (84.
Fikret Akin).
Voor: Elvin Matuankotta en Thomas Wieringa.

Bron: Maurits Vermeulen | CSV

'7  1-0  Vieleri Justiana