KHC – HTC: 2-0
13 september 2008

KHC kon vanmiddag in de wedstrijd tegen HTC niet volledig aantreden.
Erik Post was nog geblesseerd en Tom Diender was ziek, Revelino Sabono
was nog geschorst. Toch begon KHC vol zelfvertrouwen aan de wedstrijd.
Vanaf het begin werd er door de gehele ploeg vol inzet gestreden.
Uiteindelijk bracht dit ook de verdiende overwinning.
De eerste helft waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Beide teams
kregen kansen. De eerste grote kans was voor KHC. Michel Maurer
mocht een vrije trap nemen vanaf zo’n 20 meter. Zijn schot werd van
richting verandert. De prima keepende Suleyman Toprak tikte de bal
in een reflex uit het doel. 2 minuten later zette Erhan Uzun de hardwerkende Dennis van Ooyen vrij voor de keeper. Opnieuw kwam de doelman als winnaar uit de bus. Aan de andere kant redde Patrick Mulder zijn ploeg voor een achterstand. Hierna kreeg KHC enkele kansen om de score te openen maar Maurer,Van Ooyen en Drost zagen hun pogingen mislukken. Even voor de rust kreeg HTC een goede kans maar opnieuw redde de keeper. In de 53e minuut viel dan de verdiende openingstreffer voor KHC. Na goed werk van Dennis van Ooyen was het Erhan Uzun die in vrije positie de bal beheerst in de hoek tikte. Deze treffer gaf KHC vleugels en vol inzet van een ieder werd de voorsprong verdedigd. Er werd geen echte kans meer weggegeven.
KHC ging op zoek naar de 2-0. In de 72e minuut was het zover. Na balcontact over meerdere schijven kwam de bal voor de voeten van Stefan Drost die de bal keihard inschoot. KHC gaf in de slotfase de voorsprong niet meer weg. In blessure tijd ontstond er nog enig rumoer. Invaller Wietse Vos kon voor KHC alleen op de keeper afgaan. Deze torpeerde de aanvaller. De scheidsrechter hield de kaart op zak. Een beslissing die te billijken viel daar de strijd al gestreden was.
Een mooie overwinning voor de blauwwitters. Volgende week gaan we vol goede moed naar Vaassen om daar aan te treden tegen VIOS.
Man van de wedstrijd deze middag was Mike Schilder.

Bron: KHC

'53  1-0  Erhan Uzun