Ruime thuisoverwinning op Vios
13 september 2008

De tegenstander van vanmiddag, Vios uit Vaassen, was voor CSV min of meer onbekend. De club degradeerde vorig jaar uit de 2e klasse en mede daardoor werd er met een zekere spanning uitgekeken naar dit duel.

Na een wat aftastend begin nam CSV ’28 het heft in handen en kreeg ook kansen. Zo zette Yavuz Özdemir een aanval op en speelde vervolgens Elvin Matuankotta aan, die voorlangs schoot. Een paar minuten later nam Han Stolte de bal uit een ingooi in één keer op de slof, waarbij keeper Liefers van Vios zijn ploeg ten koste van een hoekschop in de race hield. En weer een paar minuten later kopte Patrick Speetjens een voorzet van Matuankotta maar net naast. In de 20-ste minuut was het wel raak. Na een schitterende aanval van CSV, waarbij de verdediging van Vios compleet uit elkaar gespeeld werd, stelde Jeroen Soppe Matuankotta in staat de 1-0 binnen te tikken.
Vrij vlot daarna kon Peter Smid, na een verkeerde terugkopbal van Raymond Hooiveld maar net voorkomen dat de stand weer gelijk werd. Maar dat was een incident, want in die fase bleef CSV de betere ploeg. De voor de geblesseerde Matuankotta (hamstring) in het veld gekomen Fikret Akin speelde een prima wedstrijd en bracht door zijn manier van spelen wat meer body in de ploeg. Het wachten was op een verder doelpunt. Na een half uur scheen dat te vallen, toen Özdemir een prima aanval opzette en Thomas Wieringa vrijspeelde. Diens voorzet werd echter door Soppe overgekopt. Vervolgens schoot Özdemir uit een voorzet van Speetjens op de paal en de vlak voor de rust doorgebroken Fikret Akin schoot te slap, om doeltreffend te zijn.

Vios begon de tweede helft wat energieker, maar het was CSV, dat weer scoorde. Bij een uitbraak via Wieringa, nam Soppe het tweede doelpunt voor zijn rekening (2-0). Vervolgens brak er voor beide ploegen een rommelige fase aan. CSV herpakte zich het eerste en zette Vios verder onder druk. Kopballen van Soppe en Özdemir (een “Bakhuys-duik”) misten het doel. Vios wilde het laatste kwartier nog eens aanzetten om de stand een wat dragelijker uiterlijk te geven, maar daardoor kreeg CSV wat meer ruimte. En ook met succes. Zo’n 10 minuten voor tijd rondde Speetjens eerst een strakke voorzet van Edgar Dolleman doeltreffend af (3-0) en het werd voor Vios nog erger toen diezelfde Speetjens in de slotminuut met een droge knal zijn tweede doelpunt van de middag scoorde (4-0).

CSV ’28 speelde in de volgende opstelling:

Doel: Peter Smit.
Achter: Matthijs Kremer, Jeroen Broekroelofs, Raymond Hooiveld en Edgar Dolleman.
Midden: Yavuz Özdemir, Han Stolte, Patrick Speetjens en Jeroen Soppe.
Voor: Elvin Matuankotta (27. Fikret Akin) en Thomas Wieringa.

Bron: CSV'28

1-0  Elvin Matuankotta