Verdiende overwinning ASC’62
13 september 2008

Na de goede seizoensopening van zowel ASC’62 als SCD’83 die beide hun eerste wedstrijd met drie doelpunten verschil wisten te winnen waren de verwachtingen voor de tweede wedstrijd hoog gespannen.

Het eerste kwartier viel er weinig tot niks bijzonders te melden. Zowel ASC als SCD taste elkaar in het begin van de wedstrijd af. Na iets meer dan een kwartier voetballen was er na een slippertje, in de voor de rest zeer betrouwbare defensie van ASC, een kans voor de spits van SCD, Berisa. Hij werd echter dermate gehinderd dat hij slechts een slap schot kon produceren die een gemakkelijke prooi voor Berry Roeberts was.
Een kleine twee minuten later was het via een mooie steekpas van Stefan Holsappel, John Sanders die koelbloedig afrondde, 1-0. SCD moest nu wel komen echter gevaarlijker dan een schot van afstand werd het in de eerste helft niet meer. Vlak voor rust kreeg ASC bij de cornervlag van SCD een ingooi die door Frans van Pijkeren mooi met de voet werd verlengd op Holsappel die rustig bleef en beheerst de 2-0 ruststand op het scorebord liet aantekenen. Vermeldingswaardig is dat Holsappel tot dan toe bij alle doelpunten van dit seizoen betrokken is geweest.
Halverwege de tweede helft had Gerben Wennemars de wedstrijd definitief op slot kunnen gooien, maar hij miste op aangeven van Floris Meerveld. Heel ASC dacht een penalty te verdienen toen John Sanders na een mooie actie door een verdediger van SDC in de hoek van de zestien werd neer gehaald, maar de voor de rest zeer goed leidende scheidsrechter van Welsen zag er geen penalty in. In de slot seconden van de wedstrijd maakte John Sanders een counter goed af en bepaalde de eindstand op 3-0.
Volgende week staat de uitwedstrijd tegen WZC op het programma.

Bron: ASC

'17  1-0  John Sanders