WZC Wapenveld-ASC '62 1-2
20 september 2008

WZC moest opnieuw in een thuiswedstrijd de punten laten aan de tegenstander. Het was geen best voetbal wat beide teams op de mat toverden, het grossierde in foute passes en verkeerde keuzes of bal aannames.Daar zal de koploper maling aan hebben, drie punten in de knippe en snel naar huis.

De wedstrijd kwam ook moeizaam op gang, WZC had vooral moeite om de spitsen te bereiken, daardoor stonf spits Peter Kersing alleen tegen een overmacht aan verdedigers. Het eerste kansje was voor de gasten toen Gerben Wennemars binnen de zestien inschoot, doelman Wibo van Dijk had geen moeite de bal te onderscheppen. ASC dat veel beweging en snelheid had kon ook niet in de wedstrijd komen, kansen bleven dan ook schaars gedurende de eerste 20 minuten. Slecht verdedigen koste WZC uiteindelijk een doelpunt, uit de toegekende hoekschop kopte John Sanders raak 0-1. Een doelpunt die ook eigenlijk niet mag vallen. Ruim 5 minuten later kwam WZC langszij, Erik van Dijk kreeg de bal buiten de zestienmeter, zijn schot wordt gesmoord en komt voor de voeten van Erwin Fiks, hij verschalkte Roeberts voor het eerst deze competitie 1-1. Dat moest Fiks wel bekopen met een blessure, en toen deze later werd vervangen was de creativiteit weg en moest men ploeteren om enigszins in de buurt van het doel van ASC te komen. Net voor de pauze kreeg ASC nog een mogelijkheid, een bal door het hart van de verdediging, John Sanders kwam een teenlengte tekort om de bal mee te nemen.

De tweede helft veranderde er niet veel aan het spelbeeld, WZC probeerde het wel maar werd vaak ten ontrechte teruggefloten door scheidsrechter Weuring die wel eens betere partijen heeft gefloten, de man liet wel bijna elke duel in het voordeel van de gasten beslissen en dat wekte onvrede bij de spelers van WZC. Na een kwartier kwam ASC opnieuw op voorsprong, een bal ver buiten de zestienmeter werd door Gerben Wennemars gepromoveerd tot doelpunt, hij was fraai maar ook wel een tikkie gelukkig 1-2. WZC probeerde met aanvaller Oguz meer gevaar te stichten voor het doel van ASC, het slaagde daar eigenlijk niet in, op beslissende momenten gaven de middenvelders en spitsen niet thuis, ASC probeerde met vertragen WZC op te vangen, en daarbij zelf loerend op de counter. Floris Meerveld had zo'n mogelijkheid uit een scherpe counter maar strandde op Van Dijk. Jeroen Steenge ging voor de tweede keer in de fout in de ogen van de scheidsrechter Weuring en moest met rood het veld verlaten, een wel heel zware beslissing van de man in het zwart, de eerste keer was het gewoon een schwalbe van een verdediger van ASC, scheidsrechter Weuring die van te ver moest komen zag het anders en door de tweede overtreding die terecht was moest Steenge voortijdig naar de kant. Ondanks verwoede pogingen van WZC zijde lukt het ASC om de 3 punten veilig te stellen en gaat de promovendus fier aan kop in de 3e klasse C.

Bron: WZC Wapenveld

0-1  John Sanders