WZC Wapenveld – ASC’62 (1-2) ASC dendert door
20 september 2008

De derde wedstrijd op het programma voor ASC, uit tegen WZC beloofde een mooie te worden. De ploeg met de meeste doelpunten voor (WZC, 8) tegen de ploeg met de minste doelpunten tegen (ASC, 0).

ASC startte met dezelfde basiself als in de gewonnen wedstrijd tegen SCD. De meegereisde supporters hadden na de eerste twee goede wedstrijden van ASC hoge verwachtingen, maar WZC staat bekend als een stugge tegenstander die het duel niet schuwt. Dit bleek ook deze confrontatie weer het geval. Het duel wilde maar niet op gang komen. Er werden veel duels uitgevochten op een ruime afstand van de twee doelmannen. Pas na ruim twintig minuten viel de eerste mogelijkheid te noteren. Gerben Wennemars kwam na een mooie actie tot een schot vanuit de hoek zestien, maar deze werd gepareerd door de keeper van WZC, Wibo van Dijk. Vanuit een corner was er opeens de verrassende 0-1. In de 22ste minuut maakte John Sanders zich goed vrij bij de eerste paal en kopte in. Lang kon ASC niet van de voorsprong genieten, want vijf minuten later moest ASC goalie Berry Roeberts voor de eerste keer deze competitie vissen. Het was Erwin Fiks die op een zeer gelukkige manier de bal via een gekraakt schot in de zestien voor zijn voeten kreeg en de 1-1 liet aantekenen. Vlak voor rust kwam John Sanders net een teenlengte te kort om ASC met een voorsprong de rust in te kunnen laten gaan.
In de tweede helft was het WZC die vaker de duels won en zo meer het initiatief over de wedstrijd kreeg. Echter, het lukte ze niet door de sterke defensie van ASC heen te komen. In de 61ste minuten begon ASC aan een counter via Wennemars waaruit geheel onverwachts de 1-2 viel. Of het een bewuste lob of een voorzet was, daar waren de meningen over verdeeld, echter iedereen was het er wel over eens dat het een wonderschoon doelpunt was dat ASC op een voorsprong zette. WZC moest nu wel komen. Om nog wat meer fysiek geweld voorin te leggen bracht de trainer van WZC, Oguz in maar dit had niet het gewenste effect. ASC werd nog een keer gevaarlijk via Meerveld, maar er werd niet meer gescoord. Wel kreeg WZC-er Steenge zijn tweede gele kaart en kon inrukken. Eindstand 1-2. ASC is door het gelijke spel van Den Ham nu de trotse koploper van de derde klasse C. Voor volgende week staat het thuisduel tegen het Mariënberg van trainer Jeroen Booijink op het programma.

Bron: ASC

0-1  John Sanders