Gramsbergen-CSV '28 1-2 (20-09-08)
20 september 2008

Gramsbergen dat het op moest nemen tegen CSV’28 uit Zwolle heeft opnieuw verloren. Na de aardige wedstrijd van vorige week waren de verwachtingen bij het publiek hoog gespannen. Prachtige grasmat, mooi weer en een goede tegenstander alles aanwezig om er een leuke middag van te maken en de aansluiting te houden met de bovenste helft van de competitie.

In de 7e minuut werd een leuke aanval van CSV over de rechtervleugel afgesloten met een op het oog slap boogballetje maar deze eindigde wel boven op de deklat boven de geschrokken Erik van’t Holt.

In de 15e minuut werden onze mannen voor het eerst gevaarlijk toen Lucien Spijker een bal onderschepte in de verdediging van CSV en er mee vandoor ging. Hij werd door een verdediger onderuitgehaald volgens de overigens goed lijdende scheidsrechter Spoelstra uit Biddinghuizen. CSV een gele kaart rijker en wij een vrije trap. Deze werd door Bart Wind op het hoofd van de hardwerkende Maarten Pullen gelegd, zijn kopbal werd door de keeper van CSV gered.

CSV bleef de betere ploeg al kwamen onze mannen nu wel wat vaker onder de druk uit en konden we een aantal aanvallen opzetten maar deze eindigden vaak in een foute eindpass. Goed combinaties waren maar spaarzaam te zien, vaak werd de lange bal gehanteerd die waren voor de CSV verdedigers eenvoudig te onderscheppen. Vooral Bart Wind en Paul Croezen speelden zich een aantal keren goed vrij maar hun acties stranden vaak in de 16 van CSV. In de 34e minuut werd een mooie diepe bal gespeeld op de linkerspits van CSV, zijn bewaker Bart Seinen sprong een beetje wild onder de bal door zodat de spits er over links vandoor kon gaan. De 0-1 werd bij de 2e paal knap, maar ongehinderd, binnengekopt. Hierna had het snel 0-2 en 0-3 kunnen worden CSV kreeg kans op kans maar goed keeperswerk en een redding van Bart Seinen op de doellijn voorkwamen erger. Paul Croezen kreeg in de 48e minuut nog een kans maar de Zwolse doelman stond op de juiste plek.

Na de thee oogde ons eerste wel iets frisser en scherper er werden meer duels gewonnen en CSV kon niet mee zo makkelijk combineren al kreeg het in de 55e minuut nog een goed gelegenheid toen uit een corner met een leep boogballetje opnieuw boven op de lat werd geknikt. Inde 58e minuut bleven onze verdedigers staan na vermeend buitenspel en kreeg CSV een grote kans maar deze werd gehaast naast geknald. In de 61e minuut werd de bal na een mooie aanval over de rechtervleugel door Lucien goed teruggelegd op de in de rust ingevallen Maarten Tromp, Maarten controleerde goed en zag zijn goede knal door de fantastische goed keepende doelman van CSV worden gered. Uit de tegenaanval kwam CSV over de linkerkant goed door en werd de aanval afgerond met een enorme knal tegen de onderkant van de lat die gelukkig voor ons het veld weer in stuiterde.

Vanaf dit moment werd het een echte wedstrijd en werden wij de bovenliggende partij waarbij de keeper van CSV al zijn kwaliteit moest gebruiken om ons van het scoren af te houden. Het was dan ook sneu voor hem dat hij met een slappe inspeelbal zijn verdedigers in het nauw bracht en Maarten de kans gaf om de bal te onderscheppen, tja en dan weet je het meestal wel, met zijn maatje 43 wist hij de bal in de 71e minuut langs de keeper te drukken en de 1-1 te scoren.

De toeschouwers gingen er nog eens goed voor zitten of staan want er leek iets te gaan gebeuren, CSV moest achteruit en we kregen een aantal goede kansen maar de keeper van CSV maakte zijn fout meer dan goed met een aantal fantastische reddingen op kopballen van Bart Wind en Wim Klinkien.

Maar zoals vaker konden we dit spelletje niet lang volhouden, CSV gaf extra gas bij en was in de laatste 10 minuten weer duidelijk de baas op ons Hoge Holt. Vrij combinerend kwamen ze weer onder de druk uit en creëerden ze zich nog een paar aardige mogelijkheden. Onze mannen mochten op dat moment eigenlijk gelukkig zijn met het ene puntje. Tot de 89e minuut, slap aanpakken van een van onze aanvallers leidde tot balbezit voor de linkerspits van CSV die voor de verandering op hun rechterkant opdook. Hij legde de bal eens goed voor zijn linkerbeen en haalde van zo’n kleine 25 meter verwoestend uit voor de 1-2. Erik zal zijn bal wellicht alleen gehoord hebben. In de blessuretijd werd een knappe kopbal van Wim Klinkien nog van de doellijn gehaald door een CSVér maar verder kwamen we niet.

Voor onze groen - witte ogen een pijnlijk verlies dat we aan ons zelf te wijten hebben. Voor de neutrale toeschouwer een leuke pot voetbal met een terechte winnaar op basis van werklust, techniek en spelplezier. Volgende week wacht ons de zware pot in Kampen tegen het ook niet geweldig draaiende KHC. We hebben beiden de punten erg hard nodig om niet al vanaf de vierde wedstrijd een achterstand te hebben van 11 punten van de koplopers!

GK

Bron: Gramsbergen