Mariënberg-Den Ham 0-0 (20-09-08)
20 september 2008

In en tegen Marienberg liep Den Ham tegen het eerste puntverlies op van deze competitie.
De eerste 5 minuten was het Den Ham dat voortvarend uit de startblokken vertrok. Daarna was het echter over en verzandde de wedstrijd tot een tactisch duel. Marienberg was er alles aan gelegen om niet tegen een 3e opeenvolgende nederlaag aan te lopen en zat er boven op. Den Ham was niet bij machte om de wedstrijd een positieve wending te geven.

Beide trainers hadden een stringente dekking ingesteld op de de spitsen. Spits Theo de Lange van Marienberg lag aan de ketting bij Jeroen de Groot, terwijl Robin Bergins nergens kon gaan zonder de adem van verdediger Han Bouwhuis in zijn nek.
Aan beide zijden ontstonden in het verloop van de wedstrijd een paar kleine kansen. Bergins in de 1e helft en Poortman in de 2e helft voor Den Ham, terwijl de Lange voor Marienberg nog een kans kreeg.Echt doortastend optreden van de beide doelmannen was echter amper nodig. De meeste opwinding was er in de slotfase van deze wedstrijd. Een kopbal van Gert Nijmeijer werd door de verdediging van Marienberg van de lijn gehaald. Aan de andere zijde schreeuwde alles wat Marienberg een warm hart toedroeg, om een strafschop, toen Michel Smit de bal met de hand beroerde binnen het strafschopgebied. Scheidsrechter Assink had dit echter niet waargenomen en weigerde dan ook de bal op de stip te leggen. Al met al een bloedeloze nul-nul eindstand dus, waarbij Marienberg verheugd was dat de hatelijke nul punten uit de stand was verdwenen, en waarbij Den Ham zich na de wedstrijd terugvond op de 2e plek op de ranglijst.

Bron: Den Ham