KHC speelt ongelukkige wedstrijd
20 september 2008

Je hebt van die wedstrijden die speel je liever niet. Zaterdag was zon wedstrijd, het begon al vroeg met een strafschop voor Vios Vaassen, veel te makkelijk gegeven door de warrig leidende arbiter. Helemaal op rechts nog buiten de 16 meter raakte Tonko Kruize bij een sliding ook iets de tegenstander, penalty en 1-0. In de 15e minuut de volgende domper, Rick Hoekman krijgt een harde klets die wel wordt bestraft met een vrije schop, maar verder niets. Hij kan de wedstrijd niet vervolgen, wat ook geld voor de in de lies geblesseerde Marco van Dijk. In de 17e minuut komt de 1e mogelijkheid van KHC, Dennis van Ooyen krijgt een prima kans om KHC naast Vios V te brengen, maar schiet net naast. Verder wordt er niet goed gevoetbald, kansen zijn er zelden. Na de thee komt Erhan Uzun in de ploeg, en even dreigt de wedstrijd te kantelen, want ook hij krijgt direct een prima kans om te doelpunten. Echter in de 56 e minuut wordt het 2-0 na wanorde in de kamper defensie. Tot overmaat van ramp kegelt Tonko Kruize 5 minuten later ook nog de bal in eigen doel, zodat het over en uit is voor KHC deze middag. In de 77 e minuut nog een goed doelpunt van Erhan Uzun op aan geven van Stefan Drost 3-1. In de slotfase wordt het nog 4-1. Scheidsrechter de Wit maakt het daarna wel erg bont, hij stuurt trainer Henk de Velde het veld uit omdat hij 2 meter binnen het veld staat. Het mag uiteraard niet, maar een beetje scheidsrechter lost zoiets met de mond op.

Resumerend, er viel niet veel te winnen vanmiddag voor KHC. Dit soort wedstrijden speel je helaas ook. Volgende week de thuis wedstrijd tegen Gramsbergen, een moeilijke tegenstander. Hopelijk zijn er dan niet zoveel blessures, zodat eindelijk eens op volle kracht gevoetbald kan worden.

Man van de wedstrijd.
Erhan Uzun