HTC-Avereest (1-2) 20-09-08
20 september 2008

28e Ramon Katoele 0-1 35e Marcel Dijk 0-2 71e Vieleri Justiana 1-2

Na één punt uit twee wedstrijden was de noodzaak om te winnen voor de formatie van trainer Henri Brink duidelijk. De jonge formatie speelt wisselvallig en de resultaten zijn nog niet wat er van werd verwacht. Maar vandaag was het de schlemieligheid dat de boventoon voerde in de wedstrijd vanuit Zwols perspectief gezien. HTC was de hele wedstrijd de veruit betere ploeg, het was echter het team van de Zwolse trainer Marcel Beumer die de punten opstreek. Door vlot combineren zette HTC de gasten onder druk en waren de Zwollenaren de gevaarlijkste ploeg. Voor rust waren het twee persoonlijke fouten aan Zwolse kant die de punten in Avereest deden belanden. In de 28e minuut werd een onschuldige terugspeelbal door HTC keeper Jelle Brouwer totaal verkeerd geraakt. Hij schoot de bal in de voeten van Ramon Katoele die hier wel raad mee wist, 0-1. Hiermee liep HTC achter de feiten aan. In de 35e minuut een te zachte terugkopbal van Marco Tatje de aanleiding voor een overtreding van HTC goalie op Marcel Dijk in het strafschopgebied aanleiding voor de matig leidende scheidsrechter van Gerrevink de bal terecht op de stip te leggen en de Zwolse keeper met rood weg te sturen, erg zwaar gestraft maar volgens de regelementen verdedigbaar. De strafschop van Marcel van Dijk werd door interim keeper Willem Nijmeijer goed gestopt maar in de rebound scoorde van Dijk alsnog, 0-2. In de 46e minuut zorgde een natrappende Bernhard Binnedijk ervoor dat beide ploegen met 10 spelers kwamen te staan, zodat het evenwicht in dat opzicht hersteld was.

In het verdere verloop van de wedstrijd was er nog maar één team dat voetbalde. HTC was duidelijk de betere ploeg maar wist zich geen echt grote kansen te creëren. Het duurde tot de 71e minuut toen invaller Michel van Heerde op een uitstekende manier spits Vieleri Justiana bediende, 1-2. Hoewel de Zwollenaren hard werkten en Avereest niet één keer gevaarlijk voor de 16 jarige invaller doelman Wesley Robben kon verschijnen, wist ook HTC de gelijkmaker niet meer af te dwingen. Een zure en onverdiende nederlaag was het gevolg.

Bron: HTC

'28  0-1  Marcel Dijk