KHC loopt tegen ongelukkige nederlaag
30 september 2006

Je hebt van die wedstrijden waarvan je zegt wie een doelpunt maakt is winnaar. Dit was zaterdag van toepassing op de wedstrijd Hatto-heim – KHC. Beide ploegen speelden matig en kregen weinig kansen. KHC begon nog wel sterk en had gedurende het eerste kwartier een licht veldoverwicht en kreeg in de 18e minuut de kans om de score te openen. Juriel Oostra gaf de bal goed voor aan Revelino Sabono maar deze kopte ruim naast. In de 30e minuut was het Hatto-heim dat op voorsprong leek te komen maar de uitstekend keepende Patrick Mulder tikte de bal net over. Uit de toegekende hoekschop was het wederom gevaarlijk maar ook Hatto-heim kon het doel niet vinden. In de 43e minuut claimde Hatto-heim een strafschop wegens hands maar de goed leidende scheidsrechter Assink uit Hengelo liet zich niet verleiden. Aangezien de bal keihard in de muur werd geschoten en van opzettelijk hands geen sprake was. In de 2e helft kreeg KHC nog de beste kans om de score te openen maar de onmachtige spits Raymond Abma knalde de bal tegen de paal waardoor de score uitbleef. Het leek derhalve op een gelijkspel af te stevenen wat ook een juiste uitslag zou zijn geweest. Maar als je in de onderste regionen verkeerd moet je juist in de slotfase anders spelen en een punt over de streep brengen. Dat deed KHC niet want Hatto-heim scoorde fraai via een doelpunt boven in de rechterkruising van Jurgen van de Weerd. KHC probeerde nog wel wat, maar het lukte niet meer. Teveel balverlies op het middenveld, en een uitvorm zijnde voorroede, die zich veel te weinig kansen creeert, waren hier debet aan.

Man van de wedstrijd.
Jeroen Overdijk