KHC-Gramsbergen 2-2
27 september 2008

Na de perikelen van afgelopen week stond de verre uitwedstrijd bij het altijd lastige KHC uit Kampen op het programma. Met Hans Ludwig op de bank als trainer begon de wedstrijd in een 4-4-3 opstelling die aanvallende inspiraties deed verwachten.

Hoe kan een wedstrijd anders verlopen, vooraf en in de wedstrijdbespreking heb je de beste bedoelingen en instelling, 15 seconden na de aftrap sta je met 1-0 achter, een steekbal en een niet oplettende verdediger op een uit de rug komende speler en je staat achter.
Als team kun je maar een ding doen en dat is hard gaan werken en proberen zo snel mogelijk de aansluitingstreffer te maken en dat lukt bijna in de 5 e minuut , uit een vrije trap krult Bart Wind de bal op de paal, maar helaas geen doelpunt.
Wij pakken de wedstrijd niet goed op en hebben veel balverlies en bijna geen combinaties waaruit gevaar ontstaat op het vijandige doel, na het zoveelste balverlies wordt de bal op de linksbuiten van KHC gespeeld die een perfecte voorzet afgeeft binnen het strafschopgebied. Deze voorzet wordt in vol ingeschoten door de spits van KHC en de 2-0 is een feit.
Als de spitsen van KHC wat zorgvuldiger waren omgegaan met de kansen, dan was een dikke nederlaag het gevolg geweest, Gramsbergen zat totaal niet in de wedstrijd, slappe hap was het oordeel op de tribune van menig supporter, en dat klopte, geen enkele goed uitgevoerde aanval en veelvuldig balverlies was het beeld van de eerste helft.
Hoeveel pech kan men echter hebben door de twee snelle tegen goals en ook nog voor de rust de 3 wissels te moeten inzetten om tactische reden en door blessures.

Na de rust zagen we een wat strijdbaarder Gramsbergen en werden er wat kleine kansjes gecreëerd, over en weer waren er momenten om te scoren, maar het duurde tot de 78e minuut voordat de bal voor ons aan de goede kant viel. Een lange en hoge bal naar Lucien Spijker valt achter de verdediging van KHC en wordt door Lucien perfect en hoog in het doel ingeschoten waardoor het 2-1 wordt.
Op de tribune is er weer hoop en wordt het elftal fanatiek aangemoedigd en dan gebeurd het wat op basis van de eerste helft onmogelijk werd gehouden, Spijker komt in het strafschopgebied in balbezit, kapt af en legt loepzuiver op Bart Wind die beheerst inschiet, 2-2, wie had dit nog verwacht en gedacht. In de blessuretijd hadden we zelf nog de winst kunnen pakken maar dat was te veel geweest van het goede en moeten we het punt koesteren.
Gramsbergen zal de komende weken moeten laten zien dat we derde klasse waardig zijn en zal dit in eerste instantie moeten doen met hard werken, als team moet je dit doen dan komen de resultaten vanzelf.

Henk Reins

Bron: Gramsbergen