WZC lijdt zware nederlaag tegen Bergentheim
27 september 2008

WZC leed een zware nederlaag tegen Bergentheim. Het zag er in het begin zeker niet zo uit. Het elftal startte gretig en zette gelijk Bergentheim onder druk, dat resulteerde in de 3e minuut al in een dot van een kans. Peter Kersing onderschepte een bal, kon zo doorlopen naar doelman Pullen, maar strandde op de doelman. De beste kans kreeg WZC rondom de 8e minuut, Peter Kersing werd onheus bejegend binnen de zestienmeter dat scheidsrechter Afman niets anders kon doen dan de bal op de stip legge. Erik Stapper, anders een zekerheidje moest ook zijn meerdere erkennen in doelman Pullen die de thuisclub in deze fase op de been hield. Daar putte de thuisclub moed uit en langzamerhand werd ook de druk naar voren opgevoerd, zonder echte grote kansen. WZC kon ook niet echt meer imponeren en zo leek de ruststand af te stevenen op een brilstand. Daar dacht Eddy Eggengoor anders over, hij kreeg bal randje zestien en pegelde buiten bereik van doelman Van Dijk de bal tegen de touwen. De doelman had overigens daarvoor WZC ook al behoed bij een inzet van Jos Kikkert. Na de pauze bakte WZC er niet veel van, er waren deze middag teveel spelers die niet het gewenste niveau konden halen en dan heeft het team van Bauke Pot het moelijk, kansen kreeg men bijna niet. De thuisclub wachtte rustig het goede moment af en sloeg onmiddellijk toe, Ronnie Hakkers had de hoek voor het uitzoeken en deed dat dan ook 2-0. Het werd er niet beter op en met de regelmaat van de klok stoomde Bergentheim richting doel van Wibo van Dijk. Ook hij kon niet voorkomen dat spits Eggengoor nog 2 keer kon scoren en daarmee de wedstrijd in het slot gooide, ondanks verwoedde pogingen lukt het de blauw witten niet de spreekwoordelijke treffer te maken. Eindstand 4-0.

Bron: WZC Wapenveld

'44  1-0  Eddy Eggengoor