ASC’62 – Marienberg (0-1) Eerste verlies ASC
27 september 2008

Voor de vierde wedstrijd van het seizoen moest de promovendus ASC aantreden tegen de degradant van vorig seizoen Marienberg.
ASC begon de wedstrijd als trotse koploper van de 3de klasse C na drie overwinningen op rij. Marienberg daarin tegen had na drie duels slechts een puntje behaald zij het niet tegen een van de favorieten voor de titel, Den Ham. ASC was dus gewaarschuwd. Het zegt genoeg dat het eerste vermeldingswaardige moment van de wedstrijd pas te noteren viel in de dertigste minuut. Dit was ook gelijk een goede mogelijkheid voor John Sanders na een prachtige pas van achteruit gegeven door Rijk. Sanders kwam alleen voor de doelman van Marienberg, Peters te staan echter hij liet de kans onbenut. De wedstrijd werd gekenmerkt door veel foute passes wat resulteerde in een slordige wedstrijd. Marienberg hanteerde vooral de lange bal om maar de spitsen de Lange en Hofsink te kunnen bereiken, maar ASC kan terugvallen op een solide verdediging. Sanders werd vlak voor rust nog een keer gevaarlijk, maar hij had het vizier vandaag niet op scherp staan. Zo gingen beide teams met 0-0 de rust in.
Een kwartier na rust mocht Rijk een vrije trap nemen op zo’n twintig meter van de goal. Echter zijn pegel spatte uiteen op de paal. In de zeventigste minuut kon de Lange na onoplettendheid achterin bij ASC een voorzet geven vanaf links deze kwam wat gelukkig bij Hofsink die binnen de zestien kon uithalen en via een been van Holsappel verdween de bal achter Roeberts. 0-1. ASC moest nu wel komen echter het bleef bij dit ene doelpunt, waardoor ASC het eerste puntverlies van het seizoen moet incasseren.
Volgende week staat er ook een thuisduel op het programma tegen de nieuwe koploper van de 3de klasse C, namelijk Den Ham.

Bron: ASC

0-1  Rolf Hofsink