Verdiende nederlaag VV Avereest bij Gramsbergen 3-0 (3-0)
4 oktober 2008

Gezien eerdere confrontaties met Gramsbergen wist VVA dat het een lastige wedstrijd voorgeschoteld zou krijgen. Met deze gedachte zul je denken dat je geconcentreerd aan de wedstrijd begint maar in de 4de minuut was het al raak toen een afgeslagen corner wederom werd ingebracht en knap werd ingekopt bij de 2de paal door Paul Kroezen; 1-0. VV Avereest kon maar niet in de wedstrijd komen, Gramsbergen was constant gevaarlijk en een tweede treffer hing dan ook in de lucht. Toch was het eerst spits Mostert die na 37 minuten eindelijk de eerste kans van Avereest mocht noteren. Zijn harde schot verdween helaas voorlangs. Verder dan deze kans kwam Avereest niet en tot overmaat van ramp sloeg Gramsbergen direct daarna toe. Een counter werd prima uitgespeeld en Lucien Spijkers kon de bal over de uitkomende Westerman lepelen; 2-0. Vlak voor rust werd het ook nog 3-0 nadat de verdediging van Avereest te veel ruimte weg gaf. Een voorzet van de rechterkant werd voorgegeven en in twee pogingen binnen gewerkt door Paul Kroezen; 3-0. Een dramatisch slechte eerste helft van VV Avereest en de spelers gingen zichtbaar aangeslagen de rust in.

Avereest begon de 2de helft goed en kwam beter in de wedstrijd. Een aantal schoten van onder andere Richard Seinen vielen net niet binnen. Gramsbergen liet veel toe en gokte rustig op een counter. Deze kwamen ook en met name MaartenTromp verzuimde om de wedstrijd definitief op slot te gooien. In de 74ste minuut kwam Gramsbergen met 10 man te staan door een 2de gele kaart van Gerjan Withaar maar ook hier kon Avereest geen profijt uit halen. De wedstrijd was gelopen en Gramsbergen won hiermee dan ook dik verdiend de wedstrijd met 3-0.

Zaterdag 11 oktober wacht de thuiswedstrijd tegen SCD ’83. Het zal duidelijk zijn dat de mannen van de zwaar teleurgestelde trainer Marcel Beumer dan vanaf het eerste fluitsignaal vol de strijd aan moeten gaan om de 3 punten bij te kunnen schrijven.

Bron: Avereest

'4  1-0  Paul Kroezen