Hatto Heim-HTC (1-1)
2 september 2006

Ondanks een 1-0 voorsprong en een man meer op het veld, is Hatto Heim er niet in geslaagd om de competitie met een overwinning in te luiden. HTC kwam vijf minuten voor tijd uit een corner langszij. Gezien het wedstrijdbeeld en eerdere kansen viel er weinig op de gelijkmaker af te dingen.

Zonder de vakantie vierende topscorer uit de voorbereiding, Maarten Teuben, en de nog niet herstelde Bertwin Kroes, begon Hatto Heim voortvarend aan het openingsduel van de 3e klasse C. Binnen een halve minuut kopte Marcel van Loo net langs de kruising uit een voorzet van Van der Weerd. Maar ook HTC liet al snel zien voor de winst te gaan. De Hattemer verdediging had de handen vol aan de behendige Zwolse aanvallers. Doelman Frank Bloemert moest een aantal keer ingrijpen om een doelpunt te voorkomen.
Na ruim 20 minuten kregen de bezoekers bijna een doelpunt in de schoot geworpen. Om onbegrijpelijke reden wees de scheidsrechter naar de stip toen een spits na contact met Otten naar de grond ging. Deze had nooit meer bij de bal gekund en van een overtreding was al helemaal geen sprake. Maar er kwam gerechtigheid, Bloemert stopte de hard ingeschoten penalty met een knappe reflex. Henri Bruins verliet hierna het veld voor Maurice van Raalte, omdat hij nog te veel last ondervond van een blessure.
Even later viel de 1-0 aan de andere kant. Marcel van Loo kon volledig ongedekt een corner van Jurgen van der Weerd inkoppen.
In de tweede helft ging HTC vol voor de gelijkmaker. Hatto Heim werd teruggedrongen en kwam er nauwelijks nog uit. Alleen Maurice van Raalte kreeg nog een goede kans, maar zijn inzet uit een corner ging net naast. Het resterende gedeelte van de wedstrijd was bijna volledig voor de Zwollenaren. Met bij vlagen erg goed voetbal werden diverse grote kansen gecreëerd. De afronding faalde echter hopeloos en Hatto Heim leek stand te gaan houden. Zeker toen een net ingebrachte spits een rode kaart kreeg voorgehouden. Hij zou een elleboogstoot aan doelman Bloemert hebben gegeven, maar de scheidsrechter was de enige aanwezige op het sportpark die dit had waargenomen.
Hatto Heim leek het uit te gaan spelen, maar het voetbal bleef te onrustig en het onheil werd over zichzelf afgeroepen. Uit een corner kon een HTC’er volledig vrij staand de gelijkmaker binnen tikken.
Volgende week staat in Wapenveld de derby tegen WZC al op het programma. WZC won zijn eerste wedstrijd wel.
De opstelling: Frank Bloemert; Henri Bruins (25, Maurice van Raalte), Edwin Otten, Robert Bril, Edwin Oosting; Erik Schroten, Marc Plender, Marcel van Loo; Jurgen van der Weerd, Erik van ’t Ende (70, Roy van Munster) en Arnoud Teuben.

Bron: sv Hatto Heim

'38  1-0  Marcel van Loo