VIOS GELIJK TEGEN HTC
4 oktober 2008

Afgelopen zaterdag moest Vios het opnemen tegen het Zwolse HTC. Een tegenstander waartegen Vios het in het verleden wel vaker moest opnemen. De laatste confrontatie in competitieverband was echter al weer zo'n dertig jaar geleden. De tegenstander had tot nu een puntje bij elkaar gesprokkeld en bezette de laatste plaats in de competitie. Of dit gegeven een vorm van onderschatting gaf bij de Vios selectie, is niet duidelijk, maar het leek er verdacht veel op. De Vaassenaren speelden in de eerste helft inspiratieloos, zonder bezieling en inzet. Het was dan ook een zeer matige vertoning, waarbij over en weer niet of nauwelijks te vermelden hoogtepunten waren te zien. Beide ploegen kwamen niet verder dan een enkele hoekschop en beide een inzet, waarbij het doel te hoog werd gezocht.
De tweede helft begon, waarbij de Zwollenaren goed uit de startblokken kwamen. Direct na de aftrap togen ze ten aanval en door laconiek verdedigen van de Vaassenaren wist de Zwolse ploeg via een der voorwaartsen het doel te vinden, zodat ze op voorsprong kwamen. Vios scheen nu pas echt wakker geworden, want met meer passie en strijd ging men op zoek naar de gelijkmaker. Hierbij kreeg de tegenstander wel de ruimte om zo nu en dan een counter te plaatsen, maar dan stond Wilco Liefers op zijn plek. Tot twee keer wist hij in een zogenaamde een op een situatie redding te brengen. Aan de andere kant ontstonden er verschillende mogelijkheden, waarbij de vios spelers of te lang treuzelden om de trekker over te halen of de Zwolse doelman op hun weg troffen. In de loop van de tweede helft bracht Vios trainer Jan de Ruiter enkele wissels binnen de lijnen en dit zorgde voor enkele omzettingen binnen het team. Zo ging de lange Jelle Stoker vanuit de achterste linie voorin spelen om met zijn lengte voor gevaar te zorgen. Eenmaal wist hij uit een voorzet zijn hoofd tegen de bal te krijgen, maar zijn inzet verdween over het doel. Ook gaf hij Daniel Saija de gelegenheid om op doel te schieten, maar deze vond de sluitpost van HTC op zijn weg. Het duurde tot de 78e minuut voordat Vios het net wel wist te vinden. Een lange bal van achteruit werd door Jelle Stoker doorgekopt en hiermee zette hij Jelle Pol vrij voor de keeper, die van Pol geen kans kreeg om in te grijpen en zo kwam de 1-1 op het scorebord. In het vervolg van de wedstrijd kregen beide ploegen nog een mogelijkheid, maar ze wisten het doel niet meer te vinden. Al met al een terechte uitslag. Willen de Vaassenaren een rol van betekenis gaan spelen in deze klasse zal er echter uit een vaatje getapt dienen te worden en zal er meer passie en inzet aan de dag gelegd moeten worden.
Opstelling Vios: Wilco Liefers, Daan Beens, Hans Peters, Jelle Stoker, Gert Jan Lammers, Samed Kilic, Joas Pol (Daan Eggink), Jelle Pol, Daniel Saija, Olin van Hoogmoed (Dennis van Gortel), Marcel van Beek (Jasper Dijkgraaf).

Bron: VIOS V

'47  0-1  Vieleri Justiana