KHC naar terechte remise
4 oktober 2008

Het begon al vroeg in de wedstrijd, Jeroen Overdijk krijgt een prima kans om KHC al na 5 minuten op 0-1 te brengen maar zijn inzet wordt geblokt. Enkele minuten daarna moet hij geblesseerd naar de kant, wat een behoorlijke aderlating is. Daarna zijn er over en weer wat kansjes, maar KHC heeft toch het beste van het spel. Met name de snelle spitsen bezorgen SCD de nodige zorgen. Bij een van deze snelle uitvallen wordt Tom Diender onreglementair ten val gebracht, op ongeveer 10 meter buiten de 16 meter. Gert Jan Jansen schiet de vrijeschop keihard in, en via de handen van de doelverdediger gaat de bal het doel in 0-1. Na de 0-1 weer veel kansen, Erhan Uzun en Tom Diender hebben beiden kansen om KHC al vroeg op 0-2 te brengen. In de 24 e minuut dan toch de verdiende 0-2 op dat moment Stefan Drost zet goed door, en bereikt spits Erhan Uzun die keihard de bal inschiet. Hierna gaat het mis KHC geeft de ruimtes weg en verdedigend is er wanorde. Tot overmaat van ramp glijd sluitpost Patrick Mulder uit en komt SCD terug op 1-2 wat tevens de ruststand is. In de 2e helft is het wachten op de 2-2 KHC is geen schim meer, wat het spel betreft van de 1e helft. Die 2-2 komt er ook KHC doelman Patrick Mulder pakt knullig een terug geschoten bal van Ricardo Maurer op. De terecht toegekende indirecte vrijeschop wordt keihard ingeschoten. KHC mag daarna de handen dichtknijpen, met kunst en vliegwerk blijft het 2-2. Gezien het wedstrijdverloop een terechte uitslag.

Dan nog even iets over de man in het zwart vanmiddag de heer Beldman uit Holten. Voortreffelijk leidend, niet de jongste meer maar vaak bij de spelsituaties, niet kinderachtig, geen gele kaarten voor pietluttige dingen. Prima

Man van de wedstrijd:
Scheidsrechter Beldman uit Holten.

Bron: KHC

'13  0-1  Gert-Jan Jansen