ASC 1 koploper
4 oktober 2008

Na een zinderende wedstrijd tegen Den Ham, neemt ASC de koppositie over van het zelfde Den Ham.
ASC’62 – Den Ham (3-2) Brede selectie bepaald uitslag.

Dit weekend stond de absolute topper van de 3de klasse c op het programma. De nummer twee van de ranglijst ASC, tegen de nummer een Den Ham.
De eerste helft begon meteen spectaculair al na vier minuten stond de 0-1 op het scorebord. Een voorzet van links werd verkeerd beoordeeld door de keeper van ASC, Berry Roeberts, waardoor de bal over hem heen ging. Hierdoor kon de kleinste man van het veld, Gerben Mooibroek, bij de tweede paal eenvoudig in koppen. ASC was duidelijk van slag door dit onfortuinlijke begin van de wedstrijd. Den Ham zag zijn kans schoon en zette ASC vol onder druk om de 0-2 te maken en zo de wedstrijd al in een vroeg stadium op slot te gooien. Na twintig minuten kwam ASC een beetje onder de druk vandaan en werd er uit een voorzet van Michel van Spijker, bijna in eigen doel gekopt, maar de bal raakte de lat. Zo eindigde de eerste helft met 0-1 en bleek Den Ham veel sterker te zijn.
In de tweede helft stond er een herboren ASC op het veld. De spelers van Den Ham werden constant onder druk gezet, duels werden gewonnen, en kansen gecreëerd. In de tweede minuut na rust speelde John Sanders zijn directe tegenstander, Johnny Shabo, mooi uit en kon Floris Meerveld de bal binnen lopen. Nog geen vier minuten later liet Rijk Brocius de 2-1 aantekenen. Zelf de vijfde colonne van Den Ham kon niet anders dan vol bewondering applaudisseren voor de manier waarop Brosius de bal vanaf 30 meter met links de rechter kruising in knalde. Ook na de 2-1 bleef ASC de bovenliggende partij. De door de coach van SCD, Bert Bosman, zo geroemde harmonica van ASC zette de Hammers vol onder druk. De back van Den Ham Johnny Shabo beleefde een zeer nare middag. Nadat hij voor de zoveelste keer door Sanders gepasseerd werd en “aangemoedigd” door Allard Mol wist hij niet meer waar hij het zoeken moest. Dit resulteerde in de 3-1 van Frans van Pijkeren na een voorzet van Sanders. Tien minuten voor tijd maakte Kuiper de 3-2, maar hier bleef het ook bij. Op basis van de tweede helft een verdiende overwinning voor ASC.
De trainer Egbert Kragt, had voor de tijd aan gegeven dat na de wedstrijd tegen Den Ham we weten waar we staan. Het moge duidelijk zijn, gewoon bovenaan.
Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Bergentheim op het programma.

Bron: ASC

'4  0-1  Gerben Mooibroek