HTC-Gramsbergen 2-3
11 oktober 2008

Met Arno Werner op de bank als vervanger voor Hans Ludwig begon Gramsbergen fanatiek aan de wedstrijd tegen HTC op sportpark de Pelikaan in Zwolle. Er werden met enkele mooie combinaties een aantal kleine kansjes gecreëerd. Uit een actie van Maarten Tromp, die vervolgens kon voorzetten kon Paul Kroezen de bal controleren en terugleggen op Wim Anne Wesselink die echter over schoot.
Kort hierna brak Luciën Spijkers door op rechts en schoot via een combinatie met Maarten Tromp en Paul Kroezen. Helaas gaat ook zijn schot niet op doel. In de negende minuut was het dan toch raak. Na een vloeiende combinatie met Maarten Tromp kwam Luciën weer door op rechts en kon een mooie voorzet afleveren. Uit deze voorzet kon Maarten Tromp de 1 – 0 binnenkoppen. Hierna blijven we goed doorzetten en krijgen nog enkele kleine kansjes via Wim Anne Wesselink en Maarten Tromp.

Na 20 minuten gaat HTC aanzetten en begint gevaarlijker te worden. Gramsbergen laat zich terugdrukken en HTC creëert enkele kansen. In de 23ste minuut moet Erik v.h. Holt zich strekken na een goed schot van HTC van buiten de zestien maar hij kan zonder problemen de bal klem pakken. In een counter kan Luciën Spijker terugleggen op Maarten Tromp maar zijn schot gaat, via een verdediger van HTC, naast.
In de 33ste minuut kan een HTC’er vanaf het middenveld een voorzet afleveren die over Jacob Withaar gaat, gelukkig kan de volkomen vrijstaande spits van HTC deze kans niet tot doelpunt promoveren. In de 35ste minuut gebeurd waar we aan de zijkant al een beetje bang voor waren. Bart Seinen laat zich aan de rechterkant verrassen en de bal wordt vanuit een moeilijke hoek over Erik v.h. Holt in het doel geschoten.
Net als we denken richting de thee te gaan mist Marijn Gaasbeek de bal na een aanval over rechts van HTC. Geheel vrij voor de keeper prikt de rechtsbuiten van HTC de bal koelbloedig langs Erik v.h. Holt. Volkomen onnodig gaan we met een 2 – 1 achterstand de rust in.

De eerste kans na rust is voor HTC, Erik v.h. Holt komt uit en wordt gepasseerd maar de bal wordt naast geschoten. Hierna een feller Gramsbergen dat ook probeert om meer druk naar voren te zetten.
In de 6de minuut na rust komt Paul Kroezen net te laat om een voorzet van Maarten Tromp binnen te werken. Kort hierna begint Bart Wind aan een solo in de zestien van HTC. Hij omspeelt 3 spelers, wordt licht aangetikt en valt. De strafschop die hierop volgt wordt goed ingeschoten door Maarten Tromp. Enkele minuten hierna wordt Paul Kroezen met een lange bal weggestuurd. Hij komt alleen voor de keeper en probeert hem met een lob te passeren. Van de zijkant lijkt de bal binnen te vallen, helaas gaat deze enkele centimeters naast.
Kort hierop alweer een aanval van de groenwitten. Maarten Tromp kan net niet meer bij de bal komen, na een mooie steekpass van Jacob Withaar. In de 70ste minuut wordt Michel v.h. Zand onterecht afgevlagd wegens buitenspel, na een mooie pass van Maarten Tromp. Een minuut later draait dezelfde Maarten Tromp, binnen de zestien van HTC, mooi weg van zijn verdediger en schiet de bal langs de kansloze keeper in de lange hoek.

Hierna probeert HTC druk te zetten en krijgt enkele goede kansen maar Erik v.h. Holt staat een goede wedstrijd te keepen. Luciën Spijker en Michel v.h. Zand kunnen de wedstrijd hierna beslissen maar Lucien kan de bal, vanaf de achterlijn, net niet goed bij Michel bezorgen.
Aan het eind van de wedstrijd probeert HTC nog om de gelijkmaker te forceren maar doordat de keeper en verdedigers goed geconcentreerd hun taak blijven uitvoeren gaan de 3 punten mee naar ’t Hoge Holt.

Al met al heeft het publiek een boeiende en spannende wedstrijd gezien met 3 goede doelpunten van Maarten Tromp. Gramsbergen verdient een compliment voor de getoonde inzet en we kunnen blij zijn met de 3 punten. Als we op deze manier als team blijven vechten voor de punten kunnen we de toekomst met vertrouwen tegemoet zien.

Bron: Gramsbergen

'20  0-1  Maarten Tromp