WZC en KHC delen de punten
11 oktober 2008

WZC en KHC deelden de punten op sportpark de Venen in Kampen. WZC moest improviseren doordat doelman Wibo van Dijk wegens een enkelblessure niet kon spelen. Good old Hein van Essen, nog wekelijks bezig in het 4e werd bereid gevonden om onder de lat plaats te nemen. Dat deed van Essen met verve en hij kon uitblinken tot Man of the Match. Van Essen moest gelijk al aan de bal gedurende de eerste 10 minuten, de gasten begonnen scherper dan WZC en daardoor moest doelman Van Essen 2x vol aan de bak om een achterstand te voorkomen. Na 10 minuten kreeg WZC meer greep op kon zodoende meer druk uitvoeren op het doel van de thuisclub. Dat leverde in de 20e minuten de voorsprong op, een fraaie combinatie ging daarbij vooraf tussen Erwin Fiks en Jeroen Steenge, die legde de bal panklaar neer voor Peter Kersing, de spits wist hier wel raad mee 0-1. KHC probeerde wel om in de buurt van het doel van WZC te komen, maar de verdediging van WZC stond goed en ook het theatraal proberen de scheidsrechter te bespelen ging niet op. Scheidsrechter de Ruiter had er goed het oog in, maar had een vuiltje in het oog toen Peter Kersing duidelijk binnen de 16 mtr onderuit werd getrokken. Na de thee een nog feller spelend KHC om alsnog de gelijkmaker te produceren, de verdediging van WZC bleef goed op de been. Aanvallend kon WZC niet veel uitrichten, terwijl de mogelijkheden er wel waren. KHC kwam op gelijke hoogte met hulp van een verdediger van WZC die de bal een richting meegaf en daarmee ook zijn doelman verraste 1-1. gelijk hierna kreeg KHC nog 2 mogelijkheden maar de spits maaide volledig over de bal heen.

Bron: WZC Wapenveld

'20  0-1  Peter Kersing