Bergentheim-ASC '62 1-3
11 oktober 2008

Bergentheim leed een 1-3 nederlaag tegen runner-up ASC uit Dalfsen. Na een 1-2 ruststand waren de mannen van trainer Folkert Velten niet in staat een andere wending aan de wedstrijd te geven. Na een afwachtend begin waarbij ASC Bergentheim het initiatief liet had Edwin Slot na 8 minuten het eerste wapenfeit maar zijn vrije trap verdween net naast het doel. In de 15e minuut was het ASC die op een 0-1 voorsprong kwam. Bergentheim speelde slordig, won geen tweede bal en maakte het zich daardoor onnodig lastig. Spits Van Pijkeren dook enkele malen gevaarlijk op voor doelman Karel Pullen en in de 39e minuut was het dan wel raak en was het dik verdiend 0-2. Op slag van rust kon Ronnie Hakkers de 1-2 binnenkoppen na een voorzet van Wilko Eggengoor. In de 2e helft ging Bergentheim op jacht naar de gelijkmaker maar na een uur spelen werd het tot overmaat van ramp zelfs 1-3. Bergentheim kreeg deze middag een lesje in effectief met je kansen omgaan. ASC speelde beter, directer en was sneller in de omschakeling. In de resterende tijd stroopte Bergentheim wel de mouwen op maar ontbrak de scherpte om de aansluitingstreffer binnen te schieten. Komende zaterdag is Bergentheim 1 vrij en speelt ons 2e elftal een bekerwedstrijd tegen DETO 2 om 13.00 uur. De eerstvolgende wedstrijd van ons 1e elftal is op zaterdag 25 oktober thuis tegen Den Ham 2.

Bron: Bergentheim

'15  0-1  John Sanders