vv.Avereest winnaar in derby tegen SCD ‘83 4-3
11 oktober 2008

Pas in de laatste fase van deze derby tussen de twee ploegen uit de voormalige gemeente Avereest bracht SCD ‘83 aan het wankelen door een 4-1 achterstand terug te brengen naar de eindstand van 4-3.

Nexhat Berisa, Mark Zuidema en Erik Wencker terugkomend van blessures startten de wedstrijd vanaf de bank. Avereest leek beter met de spanning die dit soort wedstrijden met zich mee brengt om te kunnen gaan en nam het initiatief. Het was SCD ‘83 dat de score opende, Martijn Hamhuis liet vanaf ongeveer 30 meter een hoge bal los die ook de te ver voor zijn doel staande Jan Westerman verraste 0-1. De thuisploeg drong wel aan zonder dat het gevaarlijk werd voor het doel van Wilfred Hiddink verder dan schot van Erik Mostert die over gingen kwam de ploeg van Marchel Beumer niet. SCD ‘83 wist ook niet echt de verdediging van Avereest in de problemen te kunnen brengen. Avereest lukte dat op slag van rust Marchel Baas vond in een rommelige situatie een gaatje en schoot de bal achter doelman Hiddink.1-1.

Russtand 1-1

Gelegenheid’s coach assistent trainer Carlo Nasta die bij afwezigheid van Bert Bosman de regie in handen had zette in het tweede deel Nexhat Berisa in voor Martijn Hamhuis en na een kwartier werd Mark Zuidema ingezet voor Sven van der Hulst. SCD ‘83 zag dat de wedstrijd meer en meer naar richting Avereest kantelde dat ook het nodige geluk aan hun zijde vonden.

Dave van de Berk zette zijn ploeg op voorsprong een hoge voorzet verdween over de grabbelende vingers van Hiddink in de bovenhoek 2-1. Toen Hermen Jager even later de 3-1 binnen kopte leek de wedstrijd te zijn gelopen. Helemaal toen Erik Mostert zijn doelpuntje mee pikte 4-1 leek het erop dat SCD ‘83 deze middag een flink pak rammel zou krijgen. Erik Wencker werd ingebracht voor Asse Klein. Met nog een kleine 10 minuten te gaan beet SCD ‘83 van zich af Nexhat Berisa bracht de stand terug naar 4-2 de angst begon in de ploeg van Avereest te kruipen en sloeg af en toe ook om het hart van grensrechter Veldhoen die in de ogen van de SCD ‘83 supporters wel aardig te ver ging in zijn beoordelingen. In de slotminuten leek in de eerste instantie Avereest een SCD ‘83 vrije trap eenvoudig weg te werken de bal rolde voor de schoen van Nexhat Berisa die doeltreffend uithaalde 4-3. De tijd was voor SCD ‘83 te kort om een punt te pakken en Avereest over 90 minuten de mentale winnaar was.

Bron: SCD'83

0-1  Martijn Hamhuis