KHC wederom naar remise
11 oktober 2008

De laatste twee wedstrijden gaf KHC een vroege voorsprong weg, en speelde het gelijk. Vanmiddag moet er dan ook gewonnen worden om een beetje aansluiting te houden. Tegen WZC Wapenveld komt men wederom niet verder dan een gelijkspel. KHC krijgt binnen de 1e minuut een prachtige kans via Erhan Uzun. De ingeschoten bal wordt door de keeper ternauwernood tot een hoekschop verwerkt. KHC moet vervolgens terug, en is het WZC die de lakens uitdeelt. Halverwege komt het dan ook terecht op een 0-1 voorsprong, omdat zowel Stefan Drost alsmede de jeugdige verdediger Adem Demirel te laat ingrijpen. KHC glipt vervolgens enkele malen door het oog van de naald, maar doelman Patrick Mulder weet erger te voorkomen.
In de 2e helft wordt het niet veel beter. KHC speelt erg onrustig en met name het te snel de bal weer inleveren wordt een vervelend probleem. Halverwege de ommekeer, Rocky Holmond en Marco van Dijk komen in de ploeg, en er wordt aanvallender gespeeld. Marco van Dijk speelt vanaf de rechterkant en pompt veelvuldig de bal de 16 meter binnen. Dit leidt uiteindelijk naar de gelijkmaker, die via de voet van een verdediger achter de Wapenvelder doelman belandt. KHC ruikt meer en krijgt nog enkele dotten van kansen. Maar zover zal het niet komen, gezien het spelverloop een terechte puntendeling op sportpark De Venen.
Arbiter De Ruiter uit Heerde floot een prima wedstrijd.

Over 2 weken de uit wedstrijd tegen Mariënberg: KHC zal eens moeten winnen wil het uit de onderste regionen komen. Hopelijk gaat dat een keer lukken.

Man van de wedstrijd: Marco van Dijk.

Bron: KHC

'20  0-1  Peter Kersing