Mariënberg Nestelt zich in de subtop
25 oktober 2008

Niet alleen Nac uit Breda maakt foto’s van teletekst tegenwoordig. Ook de club die huist op het Westerpark prijst zich gelukkig. Sinds twee seizoen is de stand eindelijk weer draaglijk te noemen. Na de winst op KHC Kampen staan de roodzwarten op een plek die hoort bij hun kwaliteiten en ambitie. In een rare wedstrijd met vele gezichten kwam de motor vaak op gang, sloeg ie weer af, pruttelde maar uiteindelijk gooide Rolf Hofsink genoeg benzine erin en liep de thuisploeg uit naar een geflatteerde zege van 5-2. Spits Hofsink was de gevierde man bij Mariënberg, hij nam zijn ploeg bij de hand en scoorde maar liefst vier keer. Hij staat al op negen doelpunten, Klaas-Jan Huntelaar zou er jaloers op worden. Desondanks was Mariënberg zoekend naar haar vorm, er werd bij vlagen goed gevoetbald maar soms dwarrelde de vorm ook richting naar de eeuwige maisvelden. Maar mede dankzij een KHC die met alles bezig was behalve het leuke spelletje binnen de lijnen wist Mariënberg de schade te beperken. De gastheer begon goed, al binnen 5 minuten stond er de 1-0 op het scorebord. Rolf Hofsink schoot simpel een voorzet van Theo de Lange binnen na een misser in de verdediging. Aanvoerder Martijn v/d Hoeven had hierna de uitgelezen mogelijkheid om de 2-0 binnen te koppen. Hij hing fraai als een adelaar in de lucht maar zijn bal ging net naast. Eigenlijk uit het niets kwam KHC op 1-1. Iedereen liep lucht te dekken en de spits van onze gasten scoorde simpel. Na een goed begin ebde het goede gevoel een beetje weg. Het was rommelig die ook na de thee aanhield. Wanorde in de defensie leidde de 1-2 voorsprong in voor KHC. Gelukkig wist Mariënberg zich te ontworstelen aan een mindere periode en Rolf Hofsink meldde zich aan het front. Met een onvervalste hattrick bezorgde hij de Westerparkbewoners de winst. Het slotaccoord was voor Martijn v/d Hoeven, bij het sluiten van de markt schoot hij de 5-2 binnen. KHC legde de schuld van de nederlaag volledig in de schoenen van arbiter Beldman uit Holten. Ok, hij was niet te benijden, de man in het groen/zwart nam vaak beslissingen die negatief uitvielen voor onze gasten. Maar als je wel de splinter in een andermans oog wel wilt zien en niet die grote balk in je eigen ogen is het zwaar kersen eten. Of hoe gaan die spreekwoorden ook al weer. Ach, het boeide Mariënberg niet, de ploeg van trainer Jeroen Booijink ligt weer volledig op koers. Een kwestie van de juiste kapitein op het vlaggeschip. Volgende week uit naar Avereest, weer zo’n sleutelduel. We hebben er zin an.

Door Alfred Dorgelo

Bron: Marienberg