Bergentheim-Den Ham 2-1
25 oktober 2008

Bergentheim moest afgelopen zaterdag spelen tegen kampioenskandidaat Den Ham en verloor deze wedstrijd met 2-1. De wedstrijd begon van Bergentheim zijde erg matig en na 1 min. spelen stond dan ook de 0-1 al op het scorebord in het voordeel van Den Ham. Na dit openingsdoelpunt bleef Den Ham in eerste instantie de bovenliggende partij maar gaandeweg herpakte Bergentheim zich en wist het een veldoverwicht te krijgen waarbij ook de verdiende gelijkmaker kwam in de 15 min. na een mooie aanval afgerond door Edwin Slot. Na deze gelijkmaker was het een gelijkopgaande wedstrijd met de betere kansen voor Bergentheim maar gescoord werd er nie meer zodat de ruststand 1-1 was. Na de rust was Den Ham sterker dan Bergentheim zonder dat het grote kansen kreeg. In de 70 min kwam Den ham wel verdiend op voorsprong door een prachtige volley, Hierna probeerde Bergentheim het nog wel maar verder dan een paar speldeprikjes kwam men niet zodat de derde op één volgende nederlaag werd geleden. De conclusie mag zijn dat er deze wedstrijd wel hard werd gewerkt maar dat dit genoeg is bleek deze middag. Vervelend was nog wel het uitvallen van Stefan Veneman na 10 min. spelen met een schouder blessure zodat ook hij in de “lappenmand “zit. Hopelijk komen een aantal spelers zaterdag van een blessure weer terug. Bergentheim zal nu echt weer punten moeten gaan pakken en eerste kans daarvoor is as. zaterdag els het op bezoek gaat bij CSV in Zwollle.

Bron: Bergentheim

'1  0-1  Gerben Mooibroek