Bergentheim-Den Ham 1-2
25 oktober 2008

Op sportpark Moscow te Bergentheim speelde Den Ham tegen de gelijknamige club. Den Ham kwam overdonderend uit de startblokken. Reeds in de 2e minuut gaf Gerdo Kuiper een mooie dieptepass op Gerben Mooibroek. Die nam de adviezen die hij deze week van zijn vader had gekregen ter harte en schoot gelijk op doel, waarmee hij Den Ham op een 0-1 voorsprong bracht. De minuten daarna leek het erop dat Den Ham kon doordrukken. De ploeg uit Bergentheim was enigszins van slag door de snelle achterstand, maar hervond zichzelf in de 12 minuut. Knullig balverlies van Den Ham op het middenveld leidde tot een mooie combinatie van Bergentheim, die door Edwin Slot doeltreffen werd afgerond. De rest van de 1e helft ging aardig gelijk op met een licht overwicht voor Bergentheim wat resulteerde in een paar kansjes, maar meer ook niet.
Na de thee kwam Den Ham beduidend feller uit de kleedkamer. Met name op het middenveld begon het beter te lopen. Den Ham speelde deze wedstrijd zonder een 3-tal vaste basisspelers, te weten Tommie Dam, Gert Nijmeijer en Tim Nijzink. De vervangers kweten zich echter uitstekend van hun taak.
Na 65 minuten kwam Den Ham aan de leiding door een wonderschoon doelpunt van Wijnand Meijer. Een vrije trap vanaf links zweefde over iedereen heen naar Wijnand toe die hem met een fraaie volley, al vallend, ineens op de pantoffel nam. Doelman Karel Pullen van Bergentheim moest nog beginnen aan zijn duik, toen de bal al lang en breed in het net lag. Wát een doelpunt! Gelijk daarna had Den Ham zo maar op een 1-3 voorsprong kunnen komen, toen Robin Bergins met een sliding de bal in het doel trachtte te spelen. Doelman Pullen stond zijn mannetje, De rebound had door Arnold Poortman binnen kunnen worden geschoten, echter in plaats met zijn zwakke linkerbeen uit te halen kapte hij de bal voor zijn rechterbeen, waardoor de verdediging van Bergentheim de kans kreeg alsnog op te ruimen.
Het resterende deel van de wedstrijd, die uitstekend werd geleid door scheidsrechte Afman, werd door Den Ham prima uitgespeeld, waardoor de 3 punten “in de pocket” mee gingen naar sportpark “de Rohorst”.
Volgende week speelt Den Ham thuis tegen Gramsbergen, waarbij samen met ASC’63 zal worden uitgemaakt wie de winnaar wordt van de 1e periodetitel.

Bron: Den Ham

'1  0-1  Gerben Mooibroek