Zege reeks zet door voor ASC 1
25 oktober 2008

Dat betekent uiteraard behoud van de mooie koppositie en uitzicht op de 1e periode titel. Beide ploegen deden op het goed bezochte sportpark Gerner niet veel voor elkaar onder. ASC probeerde de snelle John Sanders te zoeken om zo druk te zetten bij de bezoekers uit Stadshagen. Dit resulteerde niet in echte mogelijkheden. Tot aan de 13e minuut een niet geheel goed geraakte bal van een verdediger aan Zwolsche kant werd door keeper Peter Smit met enige twijfeling toch opgeraapt, de vrouwelijke scheidsrechter Bakker beoordeelde dit als zijnde terugspeelbal. Van beide kampen werd dit echter wel bestreden, aanvoerder Bart Lindeboom gaf het juiste tikkie en Rijk Brosius joeg de bal snoeihard en magistraal in de kruising 1 – 0 voor de blauw/witten. CSV probeerde hierna de aanval te zoeken, echter de verdediging van ASC gaf geen krimp. Doelman Berry Roeberts moest eenmaal handelend optreden bij een verdwaald schot van de Zwolsche linkerspits, hij deed dat met stijl. Aan de andere kant kreeg Arjen Stokvis twee grote mogelijkheden om de score uit te breiden, zijn schot miste echter kracht en precisie en bij de tweede poging aarzelde de spits te lang. Derhalve een 1 – 0 ruststand in Dalfser voordeel. In het tweede bedrijf een zelfde spelbeeld te zien, beide ploegen waren aan elkaar gewaagd het voetbal was niet altijd even goed maar het bleef spannend. Kansen waren op 1 hand te tellen, na goed doorzetten van Gerben Wennemars in de 65e minuut kreeg topscore John Sanders de eerste mogelijkheid in het tweede bedrijf, echter de Zwolsche doelman wilde niet capituleren. De nodige wissels werden aan beide kanten gebruikt om de wedstrijd een andere wending te geven. In de 73e minuut creëerde CSV zich een kansje, de verdediging van ASC hield wederom stand, zoals wel vaker dit seizoen. Het centrum staat als een huis met de robuuste Coen Westerhof en de altijd scherp spelende Rijk Brosius, beide backs staan zeker ook hun mannetje Harm Gunnink en Jan Willem van Veen ( voorheen rechterspits, hs) geven de vleugelaanvallers van elke tegenstander weinig ruimte. CSV probeerde in de laatste 10 minuten met het doorschuiven van de lange verdediger Broekroelofs nog gevaar te stichten. Het leverde alleen enkele hoekschoppen op, maar meer ook niet. Zo kon er om 16.30 uur weer 3 punten bijgeschreven worden. Met 18 punten uit 7 wedstrijden leiden de Dalfsenaren de 3e Klasse C gevolgd door Den Ham op 2 punten, CSV blijft 3e met 12 punten. Bij verlies punten van Den Ham zou ASC de 1e periodetitel veroverd hebben, echter ook zij wonnen bij Bergentheim met 1 – 2. Volgende week kan dat alsnog gebeuren, ASC gaat dan op bezoek bij KHC uit Kampen. De vorige club van trainer Egbert Kragt, die kent deze ploeg natuurlijk door en door. Een gelijk spel zou kunnen volstaan in Kampen voor de 1e periode. Echter de woorden van de trainer “ wij spelen altijd voor de winst’’. Aanvang 14.30 uur.

Bron: ASC

1-0  Rijk Brosius