WINST VOOR VIOS
1 november 2008

Zaterdag stond voor Vios de thuiswedstrijd tegen het Dedemvaartse SCD op het programma. Bij winst zou Vios de aansluiting bij de top van de competitie houden, bij ieder ander resultaat zou men in de wachtkamer plaats moeten nemen. De tegenstander had tot nu toe een punt meer bij elkaar gespeeld, maar daarbij dient aangetekend te worden dat dit puntenaantal uitsluitend in thuisduels bij elkaar was gespeeld.
Toen de wedstrijd begon, liet ook Pluvius zich van zijn beste kant zien, want de regen kwam gestaag naar beneden, waardoor het publiek onder talloze paraplu's schuil ging.
Toch kon de regen Vios niet deren, want vanaf de aftrap trokken de geelzwarten ten strijde en al in de vierde minuut leidde dit tot een vrije trap op zo'n vijfentwintig meter schuin voor het doel. Het was Jelle Pol die zich over de bal ontfermde en de bal voor het doel bracht. Daar was het Jelle Stoker die zijn hoofd tegen de bal kon plaatsen en welgemikt de bal vlak langs de binnenkant van de paal buiten bereik van de doelman van SCD tegen het net deed belanden. Hierna leek het alsof er bij de thuisclub een gevoel van suprematie insloop en daardoor de nodige slordigheden ontstonden, want het waren de bezoekers die verschillende goede mogelijkheden kregen, maar door kordaat optreden van doelman Liefers wisten de bezoekers echter niet de gelijkmaker aan te tekenen, waar ze gezien het verloop van de eerste helft zeker recht op hadden. Vios wist daar twee schoten van de frivole Samed Kilic tegenover te zetten, maar in beide gevallen zocht hij het doel iets te hoog. Vlak voor rust ontstond de grootste kans voor de bezoekers. In een een tegen een situatie wist Wilco Liefers wederom redding te brengen, waardoor beide ploegen met een 1-0 stand de kleedkamer opzochten.
Direct na rust was het Olin van Hoogmoed die na goed doorzetten zich vrij wist te spelen en het tweede doelpunt voor de thuisploeg op de schoen had, maar door besluiteloosheid ging deze kans echter ook verloren.
De bezoekers begonnen op te dringen en dit leidde in de zesenvijftigste minuut tot een vrije trap op zo'n vijfentwintig meter schuin voor het doel. De bal werd voorbij de tweede paal gespeeld en daar door een der voorwaartsen van de bezoekers voor het doel gebracht, waar Robert Prinsen alleen de bal maar hoefde te raken om zo de gelijkmaker op het scorebord te brengen, wat terstond gebeurde.
Vanaf dit moment was het weer Vios dat de klok sloeg. Allereerst was het Joas Pol die een raket op het vijandelijke doel afvuurde, maar de doelman wist met een uiterste krachtsinspanning de bal onder de deklat weg te werken. Even later was het Samed Kilic die aan mocht leggen, maar wederom zocht hij het doel net iets te hoog. De bezoekers probeerden het wel, maar de Vios verdediging bleef iedere keer de situatie meester. In de 81e minuut was het Hans Peters die een aanval opzette en doorliep tot binnen de zestien van de bezoekers. Daar stond hij aan het eind van de combinatie en met een prachtige schijnbeweging wist hij de doelman te verschalken en de bal in het lege doel te werken en daarmee de 2-1 liet aantekenen.
In het vervolg van de wedstrijd waren het de bezoekers die met lange ballen de voorwaartsen zochten en daarbij hun eigen verdediging wat verwaarloosden. De gasten kregen geen mogelijkheden meer, maar voor Vios leverde dit nog twee enorme kansen op, maar deze werden niet meer verzilverd, waardoor de thuisploeg bleef steken op een 2-1 overwinning. Dit resultaat levert voorlopig, de vierde plaats in de competitie op, met perspectief op meer. Volgende week de uitwedstrijd bij WZC in Wapenveld.
De opstelling: Wilco Liefers, Daan Eggink, Joas Pol, Hans Peters, Gert-Jan Lammers, Marcel van Beek, Daan Beens (Dennis van Gortel), Jelle Pol, Olin van Hoogmoed (Rodrick Mabiala), Jelle Stoker (Ramon Patty), Samed Kilic.

Bron: VIOS V

1-0  Jelle Stoker