Ruime overwinning en periodetitel voor ASC 1
1 november 2008

De wedstrijd was een weerzien tussen trainer Egbert Kragt en zijn voormalige ploeg, maar het belangrijkste was de kans op de 1e periodetitel en een overwinning voor ASC. De wedstrijd op het zeer slechte veld in Kampen begon voor ASC zeer goed, in de 2e minuut zorgde Stefan Holsappel met een fraaie pass direct voor gevaar, maar de Kampense goalie kwam net op tijd uit voor de instormende spitsen uit Dalfsen. De toon was gelijk gezet, KHC leek daardoor enigszins van onder de indruk. In de 6e minuut kreeg John Sanders de bal aangespeeld binnen de 16 en ging aan de loop, werd neergehaald door Adem Demirel, strafschop. De penalty werd feilloos binnen geschoten door Rijk Brosius, ASC ging vervolgens gewoon door met aanvallen en dat resulteerde al vrij snel in het volgende doelpunt van Coen Westerhof. De verdediger die mee opkwam en goed doorzette werd beloond met een treffer. ASC moest ook een tegenvaller incasseren, Arjen Stokvis moest geblesseerd het veld verlaten, en werd vervangen door Frans van Pijkeren. KHC kon hier helemaal niets tegenover stellen, derhalve een zeer terechte ruststand van 0 – 2. De 2e helft was 2 minuten bezig en de 3e treffer voor de blauw/witten was een feit, Floris Meerveld stond aan het eind van een prachtige aanval. ASC bleef goed spelen, John Sanders miste oog in oog met de Kampense sluitpost, de enige mogelijkheid voor KHC werd onschadelijk gemaakt door doelman Berry Roeberts, die verder een rustige middag had. De 4e treffer kon haast niet uitblijven, ditmaal was de van vakantie teruggekeerde Frans van Pijkeren die met een volley de meegereisde supporters opnieuw liet juichen. Het feest was nog niet teneinde, opnieuw was het Frans van Pijkeren die van dichtbij in tweede instantie binnen kon tikken, dit na goed voorbereidend werk van de met veel overzicht spelende Floris Meerveld 0- 5. Nog was de koek niet op, invaller en eerstejaars Nick Bredewold stond aan het eind van weer een goede aanval. Met deze zeer verdiende en niet eens geflatteerde overwinning, Bart Lindeboom en Frans van Pijkeren misten nog goede mogelijkheden haalde ASC de 1e periode binnen. De verdediging gaf weer niets weg, de middenvelders onder aanvoering van aanvoerder Bart Lindeboom waren sterk en goed, de aanvallers waren scherp. Een prima teamprestatie derhalve , de doelstelling dit seizoen was handhaving, echter na 8 wedstrijden kunnen die wellicht wat bijgesteld worden. Volgende week komt Avereest op bezoek.

Bron: ASC

'6  0-1  Rijk Brosius