Bergentheim verliest ongelukkig in Zwolle
1 november 2008

Bergentheim is er zaterdag niet in geslaagd om de punten mee te nemen uit Zwolle door een ongelukkige en onverdiende nederlaag tegen CSV '28.

Bergentheim moest afgelopen zaterdag proberen om de negatieve reeks van nederlagen van de afgelopen weken te doorbreken door een goed resultaat te halen in Zwolle tegen het hoog geklasseerde CSV. Dit straalde het elftal ook uit want vanaf het begin was duidelijk dat Bergentheim maar met 1 doel naar Zwolle was gekomen en dat was een goed resultaat. Bergentheim was in het begin ook duidelijk de betere ploeg en kreeg ook een aantal kleine mogelijkheden. Na ± 20 min. spelen kwam CSV wat beter in de wedstrijd en werd het een gelijk opgaande wedstrijd.
Vlak voor de rust in de 43 min kwam CSV door een wat gelukkig doelpunt op een 1-0 voorsprong wat ook de ruststand werd. Na de rust speelde Bergentheim vol overgave en op zoek naar de gelijkmaker en die kwam er ook in de 70 min door een kopbal van Gert v.d.Weide. Hierna probeerde Bergentheim door te drukken en dit leek ook te lukken maar een doelpunt van Ronnie Hakkers werd afgekeurd door vermeend buitenspel. In de 87 min. gebeurde dan voor Bergentheim toch het onverwachte daar er uit een onterechte toegekende cornerbal werd gescoord door CSV waardoor de eindstand 2-1 werd in het voordeel van CSV. Het vertoonde spel geeft echter perspektief voor de toekomst want er werd met name in de tweede helft met veel passie en strijd gevoetbald en hopelijk komen dan ook de punten in de komende wedstrijden.
Aanstaande zaterdag speelt Bergentheim thuis om 14.30 uur tegen KHC.

Bron: Bergentheim

'42  1-0  Mayken Stolte