VIOS verliest klassieker
8 november 2008

Zaterdag wachtte VIOS een goede bekende in de uitwedstrijd, namelijk WZC uit Wapenveld.
Beide ploegen hadden de beide laatste wedstrijden gewonnen en de vraag was wie deze goede reeks zou kunnen voortzetten.
WZC begon feller aan de wedstrijd maar het begin was erg rommelig. Duidelijk was dat op het hobbelige veld geen mooi voetbal mogelijk was maar de mouwen moesten worden opgestroopt.
Goed voetbal leverde de eerste helft niet op. De eerste kansjes waren voor WZC waar schoten van Jelle Stoker tegenover stonden; de eerste werd gehouden door de keeper en de tweede ging net over. Vlak voor de rust mocht Jelle Pol dicht bij de rechterzijlijn een vrije trap nemen. Zijn hoge trap verdween in één keer in de verste bovenhoek. Daarmee ging VIOS met een gelukkige voorsprong de rust in.
Juist toen VIOS het spel in de 2e helft naar zich toetrok en een mooie actie van Olin van Hoogmoed maar net corner kon worden getikt, kwam WZC op gelijke hoogte. Van rechts werd een hoge voorzet gegeven die door de volledig vrij staande Ronald Burgmeijer goed werd ingekopt. Vervolgens greep scheidsrechter Dijkman niet in toen voor iedereen zichtbaar de WZC keeper een terugspeelbal in de handen pakte. Deze scheidsrechter eiste overigens een veel te nadrukkelijke rol voor zichzelf op. De WZC-trommel en de persfotograaf moesten een paar decimeter naar achteren, hij corrigeerde zijn assistent scheidsrechter opzichtig, stuurde de WZC-verzorger achter de hekken en trok vele kaarten terwijl de wedstrijd beslist niet onsportief was. Nadat Samed Kilic net naast het doel had geschoten was het WZC dat in de 79e minuut op voorsprong kwam. Er werd veel te slap verdedigd op de lage voorzet van links die Erwin Fiks me een mooi hakje kon binnenwerken. Hierna was VIOS de kluts helemaal kwijt en ging de wedstrijd in een paar minuten verloren. De verkeerd opgestelde verdediging gaf vrije doortocht aan Peter Kersing die beheerst doelman Wilco Liefers omspeelde en de 3-1 op het scorebord bracht. Daarmee was het nog niet voldoende want een minuut later moest Hans Peters op de rand van zijn strafschopgebied een speler van WZC ten koste van een overtreding stuiten. Omdat hij dat als laatste man deed werd hem de rode kaart getoond en moest VIOS de laatste 10 minuten met 10 man verder. Uit de bij de rode kaart behorende vrije trap wist WZC nog op de lat te schieten.
VIOS verloor deze wedstrijd door te weinig inzet en strijd en een aantal spelers die niet hun normale niveau haalden.
Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Marienberg dat één puntje meer heeft verzameld dan VIOS. Dan zal blijken of de Vaassenaren zich weer kunnen herstellen tegen deze ex- 2e klasser.

Opstelling: W.Liefers, D.Eggink (R.Patty), Joas Pol, H.Peters, Jelle Pol, D.Beens, M.van Beek, D.Saya, S.Kilic, J.Stoker en O.van Hoogmoed (R.Mabiala

Bron: VIOS V

0-1  Jelle Pol