Vijfklapper voor ASC tegen Avereest
8 november 2008

Na vorige week de eerste periode binnengehaald te hebben tegen KHC stond dit keer de thuiswedstrijd tegen vv Avereest op het programma. De supporters weten de weg richting Gerner steeds beter te vinden, een teken dat we goed bezig zijn bij ASC. De wedstrijd begon met een speldenprik van Avereest, een afstandschot werd echter goed verwerkt door de stabiele verdediging van ASC. Hierna namen de Dalfsenaren het heft in handen wat resulteerde in een kans van Sanders in de 7e minuut. Avereest kon het verzet niet lang volhouden, in de 13e minuut was het Holsappel die 1 op 1 tegen doelman Westerman het hoofd koel hield waarna Sanders in de 15e minuut hetzelfde deed. 2-0 voor ASC. Na deze doelpunten zakte de wedstrijd een beetje in waarna Van Pijkeren vlak voor rust er nog een derde treffer in tikte na geklungel in de defensie van Avereest. Ruststand 3-0.
Na rust hadden beide teams een tijdje nodig om op gang te komen; in de 66e minuut was het Nick Bredewold die de 4-0 op het scorebord liet aantekenen; via een tegenstander en de paal viel de bal tussen de palen. Avereest probeerde met 3 wissels het tij nog te keren maar van Pijkeren en zijn ploeggenoten dachten hier anders over, in de 77e minuut kwam de bal voor de voeten van Meerveld die Sanders goed bediende, deze zag Van Pijkeren goed vrij lopen tussen 2 verdedigers waarna Van Pijkeren beheerst inkopte en de doelman van Avereest kansloos liet. De koploper van de derde klasse C hield het bij deze keurige 5-0 overwinning, het team hield weer ‘de nul’ en zag Den Ham verliezen bij CSV in Zwolle. Een gat van 5 punten is een feit, iets wat weinig mensen aan het begin van het seizoen gedacht hadden.
Volgende week treden onze mannen in Zwolle om 14:30 uur aan tegen HTC.

Bron: ASC

'13  1-0  Stefan Holsappel