KHC GEEFT OVERWINNING UIT HANDEN
8 november 2008

In en tegen Bergentheim heeft KHC zaterdagmiddag een zichtbare overwinning in de slotfase uit handen gegeven. KHC had 2 oudgedienden gehaald uit het 2e elftal om de zichtbare tekortkomingen te repareren. Dennis Maurer en Marcel Hup zorgden er voor dat met name de organisatie beter stond, en dat geeft hoop voor de toekomst. In het begin van de wedstrijd was het Bergentheim dat het betere van het spel had. Het combineerde beter, en KHC was zoekende. In de 15e minuut scoorde Bergentheim 1-0 nadat het een aantal keren veel te veel ruimte kreeg op de linker kant. Na 25 minuten kantelde de wedstrijd volkomen, Dennis Maurer neemt de bal op de pantoffel en ranselt vanaf 40 meter de bal strak in de rechter bovenhoek. De gelijk maker lijkt de ommekeer want KHC speelt vanaf dat moment beter. Na rust komt KHC zelfs op voorsprong de jeugdige Erik Post knalt de bal na 15 minuten achter de doelman van Bergentheim 1-2 . Echter 1 minuut later komt Bergentheim alweer op 2-2 na een makkelijk gegeven strafschop. KHC ruikt echter een overwinning en valt via de counter gevaarlijk uit, en Bergentheim neemt de nodige risico’s. In de 23e minuut leid dat tot de 2-3, KHC mag een hoekschop nemen en het is Marcel Hup die KHC weer op voorsprong brengt. Hierna moet KHC de wedstrijd op slot gooien. Het krijgt via Erik Post 2 prachtige kansen op de 2-4 maar te zelfzuchtig en pech gooien roet in het eten. In de laatste minuut de gifbeker 3-3 vanuit een vrije schop is het een verdediger van KHC die de bal achter doelman John Mulder werkt. Al met al een leuke, maar vooral ook sportieve wedstrijd met veel strijd om de punten. Dat hadden er voor zowel KHC als Bergentheim 3 kunnen wezen, dus was de remise een terechte afspiegeling van de wedstrijd.

Volgende week de thuis wedstrijd tegen het Zwolse CSV’28 dat met liefst 5-1 won van Den Ham. Gezien het spelbeeld van hedenmiddag hoeft KHC voor niemand onder te doen, mits het bereid is om hard voor elkaar te werken en zich richt op geconcentreerd spel.

Man van de wedstrijd.
Gert Jan Jansen