Mariënberg klimt naar 4e plek na winst op VIOS
15 november 2008

Vooraf was er misschien wel voor een punt getekend in het Gelderse Vaassen. Want trainer Jeroen Booijink moest enorm puzzelen met zijn opstelling. Hij miste vele basisspelers door blessures en schorsingen. Echter op pure inzet en strijd werd er verdiend drie punten afgesnoept van VIOS Vaassen. Wederom boekten de roodzwarten vooruitgang onder Booijink, langzaam maar zeker kruipt Mariënberg naar boven. Door de overwinning op VIOS werd beslag gelegd op de vierde plek. De puzzel viel gaandeweg de wedstrijd op haar plek. Vooral Wilco Wittenberg en Dick de Lange, normaliter tweede elftal spelers, maakten het verschil. Wittenberg stond samen met Ruud Buitenhuis in het hart van de verdediging. Wilco liep te coachen alsof hij al jarenlang in het eerste acteert, Ruud was overal te vinden als er orde geschept diende te worden. Dick de Lange speelde een puike pot op het middenveld. Het was mooi om te zien dat sommige spelers de kloof dichten tussen het eerste en het tweede. Mariënberg had in het begin het betere van het spel maar kon dat niet afdrukken in doelpunten, VIOS kwam na een half uurtje opzetten echter zonder indruk te maken. Terwijl iedereen de koffie al rook in de kantine vergalde Rolf Hofsink de pauze voor iedereen die VIOS een warm hart toedraagt. Op aangeven van Theo de Lange liet hij Wilco Liefers volkomen kansloos, 0-1. Met een zure domper ging VIOS de rust in. Blijkbaar sloeg het in als een bom de voorsprong van Mariënberg want meteen na rust was het al 0-2. Meteen na de aftrap pass-te Marcel Bolks de bal op Martijn v/d Hoeven die met zijn voorzet Theo bereikte en vakkundig het karwei afmaakte. Mariënberg zat op rozen en temporiseerde een beetje. VIOS rook haar kansen en in de 55e minuut wisten zij de aansluitingstreffer te maken. Al werd de bal wel van richting veranderd zodat Appie Peters op het verkeerde been stond. Hierna golfde het spel een beetje op en neer. Mariënberg had zich al lang in veilige haven kunnen schieten maar doelman Liefers en de juiste precisie voorkwam erger voor VIOS. Zo bleef het spannend tot aan het einde. Maar die ploeg die het meeste recht had op de overwinning nam de drie punten mee in de bus. Volgende week vrij en dan zaterdag 29 november thuis tegen Gramsbergen. Het mag wel zo.

Bron: Marienberg

'44  0-1  Rolf Hofsink