OPNIEUW VERLIES VIOS
15 november 2008

Afgelopen zaterdag moesten de geelzwarten van Vios aantreden tegen een oude bekende van het vorig seizoen in de tweede klasse, Marienberg. Vorig seizoen troffen beide ploegen elkaar nog in de tweede klasse, maar beiden konden aan het eind de degradatie naar de derde klasse niet ontlopen. Vandaar dat men elkaar nu op derde klasse niveau treft.
Tot nu toe hadden beide ploegen een plaatsje in de middenmoot weten te veroveren, waarbij de bezoekers vooraf een punt meer bij elkaar wisten te spelen. Bij winst zou de thuisclub over de tegenstander heen gaan en enigszins aansluiting houden bij de top. Vooraf dus genoeg motivatie om er vol voor te gaan. In het begin van de wedstrijd was hier echter weinig van te zien. Ballen konden niet onder controle worden gehouden of kwamen niet aan bij medespelers, tegenstanders werden niet aangepakt en regelmatig lag een viosspeler op de grond. De bezoekers lieten een verdedigend spelletje zien, veel mensen achter de bal en gokken op snelle counters. Hiermee waren ze behoorlijk succesvol, maar doelman Liefers wist in het eerste kwartier van de wedstrijd zeker drie doelrijpe kansen te neurtraliseren alvorens vios een acceptabele aanval op de mat kon leggen. Langzamerhand kreeg de thuisploeg wel meer grip op de wedstrijd, maar de schoten afgevuurd door o.a. Samed Kilic en Daan Beens gingen over of konden door de doelman van de bezoekers onschadelijk worden gemaakt. Op het moment dat iedereen dacht dat we met een brilstand de rust zouden bereiken, was de Vaassense ploeg met hun gedachten al in de kleedkamer. De bezoekers wisten over hun rechterkant door te komen en een der voorwaartsen aarzelde niet om de trekker over te halen, zodat er met een 0-1 ruststand van de thee kon worden genoten.
Na de rust was de thuisploeg kennelijk nog met hun gedachten in de kleedkamer, want direct vanaf de aftrap wisten de bezoekers wederom het doel te vinden.
Hierop begon Vios meer druk naar voren te zetten en dit mondde uit in enkele mogelijkheden, maar inzetten van Marcel van Beek en Samed Kilic troffen geen doel. Het duurde nog tot de 57e minuut. Toen was het rechtsback Daan Eggink die opkwam naar voren en vanaf zo'n dertig meter aanlegde voor een schot. Deze werd nog iets van richting veranderd, waardoor de keeper kansloos werd. De aansluitingstreffer was een feit.
De thuisploeg ging achterin man op man spelen om nog meer druk naar voren te geven. Hierbij moet het voor een ieder duidelijk zijn dat men dan juist als ploeg op dient te treden en elkaar moet helpen en steunen en niet voor zichzelf bezig moeten zijn. Mede door veelvuldig knullig balverlies vanwege individuele acties die mislukten, waren het de bezoekers die in het laatste half uur de meeste aanspraken op een doelpunt mochten maken, ware het niet dat Wilco Liefers weigerde nogmaals te capituleren. De voorwaartsen van de thuisclub wisten echter geen vuist meer te maken, zodat de bezoekers zeker verdiend de drie punten op hun conto konden bijschrijven.
Deze wedstrijd heeft duidelijk gemaakt dat Vios best een aardige ploeg heeft, maar dat men voor en met elkaar door het vuur moet gaan om goede resultaten af te dwingen. Doet men dit niet, dan nadert de onderste regio van de ranglijst met rasse schreden.
Laten we hopen dat de thuisploeg dan toch iets van deze nederlaag heeft opgestoken, zodat de rest van de competitie op een positieve manier kan worden gespeeld. Misschien zit er dan nog iets meer in het vat.

Bron: VIOS V

'44  0-1  Rolf Hofsink