WZC lijdt thuisnederlaag tegen SCD '83
29 november 2008

WZC leed na een goede serie een thuisnederlaag tegen SCD '83. De eerste helft was van een matig niveau, of het veld daar debet aan was, ongetwijfels maar er werd veel balverlies geleden, of een speler ging onderuit. Zoals gezegd, beide ploegen speelden niet bestin de eerste 45 minuten, SCD kreeg daarin de beste kansen maar WZC had geluk dat het vizier van spits Erik Wencker niet op scherp stond, hij kreeg kansen die een treffer op had kunnen leveren voor de gasten. WZC kon aanvallend weinig uitrichten, de aanvallers liepen stuk op de stugge verdedigers van SCD, en de sluitpost Nico Both. De tweede helft begon WZC beter, het probeerde met druk te zetten op de laatste linie van SCD maar echte doelkansen leverde dat niet op. De gasten lregen de beste mogelijkheid om de score te openen in de 52e minuut, Nexhat Berisa glipte door de verdediging van WZC, omspeelde daarbij ook doelman Van Dijk, die hem uit balans bracht, echter de meegekomen Erik Wencker wist geen raad met deze mogelijkheid. Even later werd het toch 0-1, doordat een aanval op de linkerflank werd binnengelopen door Nexhat Berisa. WZC probeerde met wissels de stand weer in evenwicht te krijgen, maar echt scherp stonden de spitsen niet van de thuisclub, het moest verdedigend oppassen op de razendsnelle counters maar ook die spitsen stonden deze middag niet op scherp. De meeste dreiging van WZC kwam in blessuretijd, eerst was het Erik Stapper die raak dacht te koppen, maar met een katachtige reactie ranselde Both de bal uit de hoek. Nog weer een paar minuten later kreeg WZC de mooiste kans, Ronald Burgmeijer werd binnen de zestien neergelgd, arbiter Schrik weifelde geen moment en legde de bal op de stip. Peter Kersing achter de bal maar doelman Borh groeide uit tot Man of the Match voor SCD' 83, hij ranselde de bal uit het doel en hielp daarmee zijn team aan drie punten.

Bron: WZC Wapenveld

'53  0-1  Nexhat Berisa