ASC’62 in slotminuut onderuit
29 november 2008

Na een voetbalvrij weekend, waarin de bekerwedstrijd tegen Be Quick’28 werd afgelast en het gelijke spel van de week ervoor tegen hekkensluiter HTC, moesten de mannen van ASC weer eens laten zien dat men met recht de koppositie in de derde klasse C bezet. Middenmoter VIOS uit Vaassen moest het slachtoffer worden. Vanaf het begin van de wedstrijd lieten de Dalfsenaren zien dat het over meer voetballende kwaliteiten beschikte dan de opponent. De gasten kwamen in het geheel niet aan het voetballen toe en het wachten was op het openingsdoelpunt. Dit doelpunt kwam echter maar niet. De Vaassense doelman werd de held van de wedstrijd door meerdere malen uitstekende reddingen te verrichten. In de eerste helft kreeg Coen Westerhof de beste mogelijkheid. Na een afgeslagen corner schoot hij de bal goed in, maar de doelman voorkwam het doelpunt. Na de rust gooiden de mannen van trainer Egbert Kragt er nog een tandje bij. Regelmatig werd de verdediging van VIOS uitgespeeld. De anders zo doeltreffende spitsen van ASC verzuimden helaas het verschil in de score tot uitdrukking te brengen. Zowel Frans van Pijkeren, Floris Meerveld als John Sanders raakten voor open doel de paal. Het wilde dus maar niet lukken. Aan het einde van de wedstrijd leek iedereen zich te verzoenen met een doelpuntloos gelijkspel. ASC maakte daarbij de fout toch te ver achteruit te gaan voetballen en in blessuretijd konden de gasten er nog een offensiefje uit persen. Eerst wist doelman Berry Roeberts nog redding te brengen, maar in de slotminuut was hij kansloos op een uitstekend schot van net buiten de zestien. Vanaf de aftrap kreeg ASC zowaar nog de kans op de gelijkmaker, maar Stefan Holsappel schoot de bal over het doel. De nederlaag was een behoorlijke domper en ook zeker niet verdiend, maar de voetbalwet “als je zelf niet scoort, doet de tegenstander het wel” werd realiteit. Concurrent Den Ham haalde fors uit tegen KHC (10-0) en is hiermee weer naast de Dalfsenaren gekomen.

Bron: ASC

'89  0-1  Daniel Saya