Mariënberg en Gramsbergen delen de punten
29 november 2008

Na afloop schudde beide ploegen elkaar de hand. Zowel rood/zwart als groen/wit kon leven met de puntendeling. In de eerste helft had Mariënberg het moeten afmaken maar in het tweede bedrijf kroop de thuisploeg in de slotfase enkele malen door het oog van de naald.
Kortom, de remise werd door beide elftallen met een lach begroet.
Gramsbergen haalde een punt na 4 wedstrijden op rij verloren te hebben en scoorde na 404 minuten weer eens een doelpunt. Het was ouderwets weer op sportpark het Westerpark. Regenkoud, het miezerde, het publiek had het koud en het veld was soppig. Desondanks legde Mariënberg en Gramsbergen een leuke pot op de mat. Niet goed qua voetbal maar de hartstocht, inzet en strijd maakte veel goed. Trainer Jeroen Booijink miste vele belangrijke basisspelers. Vrijdagavond meldde Niek Noeverman zich nog af bij onze oefenmeester, zo kon het gebeuren dat André Bouwhuis na weken blessureleed zijn rentree maakte. Wegens succes waren 2e elftalspelers Wilco Wittenberg en Dick de Lange weer in het elftal opgenomen. Gramsbergen maakte haar faam op de ranglijst waar. Het stond onder druk en liet dit zien in de eerste helft. Mariënberg was de bovenliggende partij en nam na een klein half uur dan ook verdiend de voorsprong. Martijn v/d Hoeven liet Erik van ’t Holt kansloos. Hierna was Gramsbergen de weg kwijt en hadden de Westerparkbewoners afstand moeten nemen. Kansen op 2 of 3-0 waren zekers aanwezig echter ontbrak het aan precisie bij de voorwaartsen. Gramsbergen kwam terug in de wedstrijd. Eerst kon Appie Peters en zijn verdediging nog redding brengen maar vlak voor de rust (44e minuut) wist Wim Klinkine beide ploegen weer op gelijkte hoogte te brengen. Een dompertje voor de gastheer. Na rust kon het alle kanten op. Het voetbal bleef onder het niveau maar de kansen waren talrijk en eerlijk verdeeld over beide kemphanen. Iedereen kon na 90 minuten voetballen leven met het gelijke spel. Snel de kantine in en een Grappa, Jagermeister, Beerenburg of Jonge Jenever veroberen want warm was het niet. Komende zaterdag wacht SCD’83. Hiermee heeft Mariënberg nog een appeltje te schillen want het eerste duel ging verloren met 3-0. Die geschiedenis wil men niet herhalen.

Bron: Marienberg

'26  1-0  Martijn van den Hoeven