Souvereine overwinning v.v. Den Ham
6 december 2008

In de thuiswedstrijd tegen WZC liet Den Ham er geen gras over groeien voor wat betreft de aspiraties van de Hammer club. De eerste 10 minuten kon WZC nog gelijkwaardig partij geven. Daarna was het alles Den Ham wat de klok sloeg en had de ploeg uit Wapenveld het aan doelman van Dijk te danken dat de score voor Den Ham niet hoger op liep, anders hadden ook deze week wel weer de dubbele cijfers kunnen worden bereikt.
Rondom de 20e minuut had Den Ham een aantal fraaie mogelijkheden. Een voorzet van Gert Nijmeijer raakte de paal, uit de rebound schoot Jeroen de Groot de bal voor het doel, en raakte tevens de paal. Na 25 minuten dacht Den Ham op een 1-0 voorsprong te komen. De doorgebroken Robin Bergins passeerde met een mooie lob de uitkomende doelman van Dijk. De bal plofte echter op de bovenkant van de lat.
Na 33 minuten was het echter wel raak. Uit een scrimmage rolde de bal voor de voeten van Robin Bergins die de 1-0 voorsprong binnen knalde. Slechts 2 minuten later scoorde Tim Nijzink uit een strak genomen vrije bal vanaf de rand van de 16 meter de 2-0 en was het eigenlijk al over en uit voor de ploeg uit Wapenveld.
In de 2e helft kwam Den Ham op 3-0 toen doelman van Dijk slecht uittrapte. De bal werd met een halve sliding door Gert Nijmeijer ineens naar voren gespeeld naar Robin Bergins. Die keek waar de doelman stond en lepelde de bal vervolgens fraai met een boog over de doelman in de rechter bovenhoek.
De mooiste goal kwam echter in de 69e minuut. Laatste man Tommie Dam gaf een diagonale pass op links naar Robin Bergins. Die nam de bal aan, soleerde naar binnen en gaf met een hakje de bal over aan Gert Nijmeijer die vervolgens vanaf de achterlijn Gerdo Kuiper vond voor het doel van doelman van Dijk, waarna hij de 4-0 scoorde. Werkelijk een doelpunt uit het boekje.
De laatste 5 minuten kwam Den Ham nog 3 keer vrij voor doelman van Dijk van WZC, Die wist echter met kunst en vliegwerk meer treffers voor Den Ham te voorkomen, waardoor de eindstand werd bepaald op 4-0 voor Den Ham.

Bron: Den Ham

1-0  Robin Bergins