Den Ham-WZC Wapenveld 4-0
6 december 2008

WZC leed een kansloze nederlaag tegen een ontketend Den Ham. De thuisclub heeft op dit moment de wind flink in de zeilen en profiteerd daar maximaal van. WZC die deze week met veel zieke spelers te maken kreeg kon daar weinig tegenover zetten, voor Ronald Burgmeijer en John Eikelboom kwam deze wedstrijd nog te vroeg, Peter Kersing en Erik van Dijk konden wel spelen alhoewel beide niet 100 % fit waren, Erwin Fiks begon op de bank. De thuisclub startte voortvarend en WZC kon geen vat krijgen op de snelle en behendige spitsen van Den Ham. Nadat het houtwerk tot twee maal toe doelman van Dijk terzijde stond was het in de 24e minuut wel raak, uit een hoekschop gaf Robin Bergins het laatste tikje 1-0. Nog geen twee minuten later lag nummer twee in het doel, een vrije trap werd raak geschoten door Tim Nijzink. Na de pauze kwam WZC meer aan spelen toe mede door de wissels die trainer Bauke Pot toepaste, de kansen waren klein maar invaller Ruben Hartkamp kon een voorzet net niet de juiste snelheid meegeven om doelman William Jacobs te verrassen. Nee dan waren de snelle uitvallen van de thuisclub veel gevaarlijker, Bergins krulde de bal in de 55e minuut in de bovenhoek. In de 70e minuut viel de laatste treffer van Dan Ham, het was Gerdo Kuiper die een voorzet vanaf de linkerflank binnenliep 4-0. Het was hierna aan doelman Van Dijk en het slechte afwerken van Den Ham te danken dat het hierbij bleef.

Bron: WZC Wapenveld

1-0  Robin Bergins