Gramsbergen-Bergentheim 0-1
13 december 2008

In de laatste wedstrijd voor de winterstop leverde Bergentheim een knappe prestatie door met tien man na een totaal onnodige rode kaart van Wilko Eggengoor Gramsbergen na 90 minuten op de knieën te krijgen door een doelpunt van Ronnie Hakkers. Na een ludiek ontvangst door twee apen en het uitdelen van pinda’s kon de wedstrijd een kwartier later dan gepland aanvangen op het nieuwe kunstgrasveld van Gramsbergen. Het zou een wedstrijd worden met twee gezichten. De wedstrijd begon rommelig van beide kanten in een te laag tempo. Het was Bergentheim die al in het begin van de wedstrijd op voorsprong had kunnen komen maar Ronnie Hakkers wist geklungel in de verdediging van Gramsbergen niet af te straffen. Het spel golfde op en neer zonder dat het spectaculair zou worden want de wedstrijd lag te vaak stil door kleine overtredingen. Zo ook vlak voor rust waar Wilko Eggengoor op eigen helft naar de grond ging na een overtreding maar in de val nog even flink doorhaalde op de tegenstander. Scheidsrechter Bleuming kon niets anders dan deze onzinnige actie belonen met een rode kaart waardoor Bergentheim zich onnodig in de problemen zou kunnen brengen want er was tot dan toe nog geen enkel vuiltje aan de lucht. Na enkele tactische omzettingen in de rust door trainer Folkert Velten (Eddy Eggengoor eruit en A-junior Erik Schutte erin) trok Bergentheim met veel jeugdig elan en de absolute wil om te winnen ten strijde. Een totaal ontketend Bergentheim was Gramsbergen met tien man tactisch en technisch volledig de baas. Spitsen Ronnie Hakkers en Stefan Veneman sneden regelmatig als een warm mes door de boterzachte verdediging van Gramsbergen. Het was eigenlijk een klein wonder dat het tot de 70e minuut zou duren eer Bergentheim op voorsprong zou komen. Ronnie Hakkers sneed voor de zoveelste keer door het centrum van Gramsbergen en passeerde doelman Erik van ’t Holt beheerst met een lage schuiver. Na dit doelpunt zakte Bergentheim in en hield deze voorsprong vast zonder echt in de problemen te komen tot het einde van de wedstrijd. Na vier zeges op rij is het in deze fase misschien wel jammer dat de winterstop nu aanbreekt maar op 27 december barst het Protos-Weering toernooi weer los waar Bergentheim zal aantreden in Ommen.

Bron: Bergentheim

'70  0-1  Ronnie Hakkers