ASC’62 pakt koppositie na 1 – 3 overwinning
7 februari 2009

Dankzij een 1 – 3 overwinning op SCD’83 uit Dedemsvaart staat ASC’62 nu alleen aan kop in de 3e Klasse C. De overwinning kwam pas in de 2e helft tot stand.
Het eerste bedrijf verliep voor de blauw/witte formatie van trainer Egbert Kragt dramatisch. Werd er in de winterstopperiode prima gespeeld. In de eerste 45 minuten was daar niets van terug te zien. Vanaf de aftrap liep ASC achter de wel bekende feiten aan. Zo moest aanvoerder Bart Lindeboom in de 3e minuut al assistentie op de doellijn verrichten. De passing was matig verzorgd, beweging was er onvoldoende en de beleving was ook ver te zoeken op het sportpark in Dedemsvaart. SCD speelde niet veel beter. Toch kwamen de geelhemden in 37e minuut op voorsprong. De altijd solide verdediging greep onvoldoende in bij een aanval van SCD, waarna Maurits Antuma de thuisploeg op een 1 – 0 voorsprong bracht. Deze stand bleek ook de ruststand te zijn. Het spreekt voor zich dat de scheidsrechter de beste man van het veld was.

Dan het 2e bedrijf, ASC liet de wedstrijd volledig kantelen. De toeschouwers hadden net weer plaats genomen op de tribune en Stefan Holsappel bracht in de 47e minuut de 1 – 1 op het scorebord, na goed doorzetten op de rechterflank van Frans van Pijkeren. Een lichte opluchting daarom voor de meegereisde supporters. Amper 2 minuten later werd een verre uittrap van doelman Berry Roeberts volledig gemist door een Dedemsvaarter verdediger. Dankbaar ging John Sanders alleen op het vijandelijke doel af en hij faalde niet 1 – 2. Het was ineens een andere wedstrijd geworden er ging nu bij de thuisploeg niets meer goed. ASC speelde geconcentreerder dan in het 1e bedrijf. Het voetbal was iets verzorgder. Heel goed zou het deze middag echter niet worden. De Dalfsenaren waren wel heer en meester over het hele veld. Dit resulteerde in de 63e minuut tot twee dotten van kansen voor Stefan Holsappel. Oog in oog met de sluitpost van SCD faalde hij tot tweemaal toe om de voorsprong uit te breiden. Nick Bredewold dacht daar het zijne van en volleerde na een afgeslagen corner op magistrale manier de 1- 3 in de touwen. Einde wedstrijd zoals dat zo mooi heet. SCD spartelde nog wat tegen. Het werd maar eenmaal echt gevaarlijk, na een omhaal van spits Berisa. ASC verzuimde de vierde en zelfs de vijfde treffer te maken door de ruimte die er ontstond. Na 90 minuten de 3 punten dus richting Dalfsen en de koppositie overgenomen van Dan Ham, dat niet in actie kwam. De voorsprong voor de withemden bedraagt nu 2 punten, een uitstekende prestatie van dit team. Volgende week een thuiswedstrijd tegen WZC uit Wapenveld. Willen de ASC’ers blijven meedoen om de titel dan zal er scherp en geconcentreerd aan de wedstrijd begonnen moeten worden, gelijk aan de 2e helft deze middag.

ASC wil u verder nog attent maken voor de jeugdkeepersdag op 4 mei 2009 olv Piet Schrijvers ( Ajax, FC Twente, PEC Zwolle en 46-voudig international ) en een keeper uit het betaaldvoetbal Alles daarover op onze website : www.asc62.nl

Bron: ASC

1-0  Maurits Antuma