WZC Wapenveld - Hatto Heim 1 - 1
9 september 2006

Een waar spektakelstuk op sportpark Monnikenbos waarin doelman Frank Bloemert van Hatto Heim een hoofdrol vervulde.

Beide trainers hielden toch gemengde gevoelens over aan deze voor het publiek prachtige derby. Trainer Jan Langevoord van Hatto Heim vond de 1-1 een terechte uitslag maar memoreerde toch wel even aan de enorme kans van Teuben net voor het einde, dan was alles over en uit geweest. Zwijnenberg vond dat WZC meer had verdiend, doelman Bloemert de doelman van Hatto Heim hield onmogelijke ballen eruit want ik kom toch zeker wel tot 4 grote mogelijkheden voor ons team.

De wedstrijd boeide vanaf de allereerste minuut, direct al liet Maarten Teuben zien scherp te zijn, zijn pegel ging net over het doel van WZC. Na een minuut of tien kwam WZC beter in de wedstrijd, de duels werden gewonnen en Hatto Heim moest toezien dat WZC steeds meer voor het doel kon komen dan Hatto Heim. Vooral de duels tussen Rene Bredenhoff en Maarten Teuben waren hard maar fair. De nog steeds A-junior beet zich in Teuben vast die daardoor geen gemakkelijk middag had. Toonbeeld van inzet was ook Jeroen Steenge, vorig jaar nog acteren in het tweede maar zich in de voorbereiding in het basisteam speelde.

Hatto Heim kwam door het opjagen van WZC niet aan aanvallen toe, de aanvalsdriften van de spitsen was ook nog niet scherp zodat de meeste duels zich afspeelden op het middenveld. De beste kans van de eerste 45 minuten was voor spits Burgmeijer van WZC, Gert Wim van de Esker worstelde zich aan de zijkant door de verdediging van Hatto Heim, zijn voorzet op Ronald Burgmeijer was perfect, de aanname van Burgmeijer ook, maar doelman Bloemert kon redding brengen.

Na de pauze ging het spektakelstuk verder. In de 55e minuut de openingstreffer voor de gasten, eerst treuzelde Jurgen van de Weerd veel te lang bij een doelpoging wat een hoekschop opleverde voor Hatto Heim, slecht wegwerken brengt de bal voor de voeten van Arnoud Teuben, het neefje van Maarten joeg de bal door een wirwar van benen langs doelman Wibo van Dijk 0-1. WZC ging niet bij de pakken neerzitten maar pakte de draad weer op waar het was gebleven. Pascal Kamphuis schoot op doel, de bal werd van richting veranderd en verdween langs de gepasseerde doelman Bloemert over het doel. Het spel golfde op en neer en trainer Zwijnenberg begon met het wisselen van de spitsen, 'ik heb 2 goede spitsen op de bank, dus daar maak ik graag gebruik van'. Eerst was er nog een vervelend incident met aanvoerder Plender van Hatto Heim, hij maakte een overtreding die goed zou zijn voor zijn tweede gele prent, echter Plender kwam zo ongelukkig ten val dat scheidsrechter Vonderman het daarbij liet. Plender heeft waarschijnlijk volgens de eerste diagnose een dubbele armbreuk, onderzoek in het ziekenhuis moet uitwijzen of dit inderdaad zo is. Dit oponthoud duurde een kwartier waardoor de wedstrijd even stil kwam te liggen.

Nadat Plender per brancard van het veld was gedragen, begonnen de ploegen aan de laatste zenuwachtige 13 minuten, in de tijd gebeurde van alles wat een derby aantrekkelijk kan maken. Leon Spakman leek de gelijkmaker op de voet te hebben, doelman Bloemert pareerde zijn inzet. In de 85e minuut, een snelle aanval van Hatto Heim brengt Maarten Teuben in riante positie, de bal verdween met een curve langs doelman van Dijk, echter de paal stond de tweede treffer in de weg. In 86e opnieuw Leon Spakman namens de thuisclub, slechts het zijnet werd geraakt. In de 88e minuut gokte WZC op alles en werden risico's genomen, ook doelman van Dijk was namens WZC aanwezig bij hoekschoppen in het strafschopgebied van de gasten. Oguz Sener kreeg de gelijkmaker op het hoofd, doelman Bloemert kon nog net de bal onder de lat wegtikken. In de 90e minuut, aanval van Hatto Heim werd afgeslagen, een verre bal van Wibo van Dijk, een fabelachtige aanname van Arjan Eikelboom, met een voetbeweging zet hij Erik van Dijk aan het werk, de aanvoerder van WZC wist met een lage schuiver doelman Bloemert te verslaan 1-1. Nog was de koek niet op WZC wilde meer en kreeg dat ook bijna in blessuretijd, Pascal Kamphuis pikte de bal op net even buiten de zestien, liet een hard schot los op het doel, de bal leek in de kruising te verdwijnen maar doelman Bloemert kon met een krachtsinspanning de bal uit de kruising halen. Na het laatste fluitsignaal was het balen voor Hatto Heim en vreugde bij WZC op de gelijkmaker, een stand die een derby als deze verdiende.

Bron: WZC Wapenveld

'55  0-1  Arnoud Teuben