Pijnlijke thuisnederlaag VV Avereest tegen HTC; 0-2 (0-1)
11 april 2009

Afgelopen zaterdag speelden Avereest en HTC het belangrijke duel tegen degradatie. De inzet was voor beide elftallen helder, winnen om de belangrijke punten binnen te halen.

Op een zonovergoten sportpark ‘De Balk’ werd om 14:30 afgetrapt voor de vele aanwezige supporters. Dat het een belangrijk duel was hing in de lucht. Het besef was er, de uitvoering op het veld liet wat te wensen over. Het duel begon gezapig en beide elftallen begonnen alsof het een zomeravond potje voetbal was. Toch stond de wedstrijd na 10 minuten even op zijn kop. Via de kluts kreeg spits Mostert van Avereest de bal mee en ging alleen op de doelman van HTC af. Deze stopte de bal bewust met de hand buiten het strafschopgebied en iedereen verwachte dan ook de terechte rode kaart. Deze bleef echter uit en de scheidsrechter toonde slechts een gele kaart. Even later kon Marcel Dijk het duel alsnog open gooien maar hij miste de bal uit de draai.

HTC scoorde wel uit de eerste aanval. Vanuit de kluts kwam de bal voor de voeten van de aanvaller van HTC. Zijn uithaal werd onderweg aangeraakt door een VVA’er en zo verdween de bal over Doelman Westerman. Een ongelukkig moment voor VV Avereest in dit belangrijke duel. Na deze tegenslag lukte het Avereest maar niet om de wedstrijd om te draaien. Het probeerde wel maar verder dan wat kleine mogelijkheden kwam het niet. HTC vond het ook goed en zo gingen beide teams de rust in met een 0-1 tussenstand.

Na de rust streed Avereest voor wat het waard was maar het kon geen vuist maken en de gelijkmaker forceren. Een vrije trap van Richard Seinen verdween snoeihard net langs de paal en Marcel Baas kon een goede kans ook niet omzetten in een doelpunt. HTC bleef gevaarlijk door constant de lange bal te hanteren. De defensie van Avereest had hier grote moeite mee waardoor er met regelmaat hachelijke momenten ontstonden. Geheel onverwachts scoorde HTC alsnog. Een vlammend afstandschot verdween snoeihard in de touwen; 0-2. Hierna zat de wedstrijd op slot, Avereest leek gebroken terwijl HTC het welletjes vond.

Na het laatste fluitsignaal was de teleurstelling dan ook groot bij de jongens van trainer Beumer. De knop zal echter snel weer om moeten want er wachten nog drie belangrijke duels in de strijd tegen degradatie. Om te beginnen komt a.s. zaterdag koploper ASC’62 op bezoek op sportpark “De Balk”. Een lastig duel dus de spelers en technische staf vragen een ieder met VVA hart te komen om samen de drie punten in Balkbrug te houden. Het duel begint om 14:30 uur.

Bron: Avereest

0-1  Iljas Baltes