Eindelijk weer eens een overwinning voor KHC
11 april 2009

De supporters hebben er lang op moeten wachten, maar KHC heeft zaterdag een terechte overwinning behaald op VIOS Vaasen. Al in de 1e minuut werd het 1-0 via een doelpunt van Remond Abma, op aangeven van Dennis van Ooijen. KHC kreeg hierop nog enkele kansen maar had het vizier niet op scherp staan. VIOS kon er maar weinig tegenover brengen, het voetbalde niet alleen slecht, maar ook veel te hard en liep met een hoop gele kaarten averij op. Na rust kwam de 2-0 op de borden middels een snel genomen vrijschop van Michel Maurer. De nr 12 van VIOS was hier debet aan hij stond een beetje rotzooi te schoppen in plaats van op te letten. Arbiter Floors uit Neede had er geen boodschap aan en wees onverbiddelijk naar de middenstip. In de 61e minuut een prachtig doelpunt van VIOS, een hard schot in de rechterhoek. En na een grove blunder in de verdediging werd het even later zelfs gelijk 2-2. Gelukkig voor de blauw/witten scoorde Erik Post in de 86e minuut toch nog fraai de winnende treffer 3-2.

Door deze overwinning wordt het gat 7 punten, met nog 3 wedstrijden te gaan. Aanstaande zaterdag de thuiswedstrijd tegen Bergentheim, dan zal er zeker gewonnen dienen te worden, anders is degradatie een feit.

Man van de wedstrijd.
Erik Post