Bergentheim pakt periodetitel
11 april 2009

Bergentheim is er in geslaagd de 2e periodetitel te winnen. In een spannende wedstrijd tegen SCD was het Edwin Slot die in de 72e minuut de ban brak en de winnende binnenschoot.

Op een zonovergoten sportpark Moscou troffen Bergentheim en SCD ’83 elkaar in een wedstrijd die de ontknoping moest brengen in de 2e periode.
De wedstrijd kwam maar heel langzaam op gang. Bij Bergentheim was de spanning voelbaar en speelde het een tempo te laag daardoor bleef SCD eenvoudig op de been. De beste kans voor rust was notabene voor SCD met een kopbal op de lat. Na rust speelde Bergentheim beter en creëerde het kans op kans. Wilko Egggengoor was tweemaal dicht bij het openingsdoelpunt en ook Ronnie Hakkers maar zijn fantastische aanval eindigde met een stiffie op de lat. In de 72e minuut was het dan eindelijk raak. Op aangeven van Wilko Eggengoor was het Edwin Slot die het beslissende tikje gaf en Bergentheim verdiend op voorsprong zette. Ook na dit doelpunt ging Bergentheim op zoek naar een doelpunt en was vooral invaller Eddy Eggengoor dicht bij een doelpunt. Na ruim 90 minuten floot de goed leidende scheidsrechter Assink af en was winst van de 2e periode een feit en kan Bergentheim met nog drie competitiewedstrijden te spelen zich op gaan maken voor de nacompetitie.

Zaterdag spelen de groen-witten in Kampen tegen KHC, aanvang 14.30 uur.

Bron: Bergentheim

'72  1-0  Edwin Slot